שלושה צעירים מבת ים הואשמו בתקיפה גזענית של שני ערבים בגינה ציבורית. כך עולה מכתב האישום שהוגש היום (שישי) על-ידי פרקליטות מחוז ת"א בעקבות חקירה של צוות חקירה משותף למרחב איילון במשטרה והשב"כ.
בפרקליטות מייחסים לשלושת הצעירים היהודים, יהונתן מזר (22), יניב שבתאי (24) וירין סוכר (21) בין היתר מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות ממניע גזעני ועבירות נשק וסמים.
האירוע התרחש ב-14 בנובמבר בשעות הלילה המאוחרות. מזר, שבתאי וסוכר הגיעו לגינת אשכול בבת ים, וחלפו על פני שני הקורבנות, אחד מהם חולה ALS שמרותק לכיסא גלגלים, שישבו עם שתי צעירות יהודיות. בין המעורבים נרשמו חילופי דברים, וכשהנאשמים זיהו את המבטא הערבי של אחד הצעירים, החליטו מתוך מניע לאומני לפגוע בו.
1 צפייה בגלריה
כלי הנשק המאולתר
כלי הנשק המאולתר
כלי הנשק המאולתר
(צילום: דוברות המשטרה )
שלושת הנאשמים, כך לפי כתב האישום שהוגש על-ידי עו"ד מיטב דגן, התרחקו מהמקום - וחזרו לקבוצת הצעירים שישבה בגינה. אז החל מזר לבעוט בחוזקה ולהכות באגרופים את אחד הצעירים שכתוצאה מכך נפל אל הקרקע, ובעודו שרוע החלו השלושה לבעוט ולהכות אותו תוך כדי שצעקו "תהרגו אותו, הוא ערבי", ו"ערבי הומו". אסרף הכה את הצעיר באמצעות אקדח מאולתר שנשא סוכר. במקביל, בעט אחד הנאשמים בראשו ובחזהו של הצעיר שישב בכיסא הגלגלים.
במהלך האירוע לקח סוכר את האקדח המאולתר וכיוון לעבר פלג גופו העליון של אחד הצעירים. שבתאי ראה זאת, וכדי למנוע תוצאה קטלנית הסיט את ידו במהלך הירי, כך שהקליע שנפלט פגע ברגלה של אחת הצעירות וחדר אליה.
כתוצאה מהתקיפה האלימה, אחד הצעירים נחבל בראשו, בפניו ובגופו, ונזקק לאשפוז בבית חולים. הצעירה שהקליע חדר לשוק ימין שלה נזקקה גם היא לטיפול בבית החולים, ובנוסף, נגרמו חבלות לצעיר שישב בכיסא גלגלים.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים, ציין עורך הדין דגן כי "המשיבים תקפו בצורה אלימה, אכזרית, קרת רוח ומתוכננת ובאמצעות נשק את הקורבנות, אשר כל חטאם היה מוצאם הערבי ורצונם לבלות בבילוי משותף עם צעירות יהודיות בגינה ציבורית. מעשי המשיבים מהווים מעשה טרור חמור לכל עניין ודבר, הכולל ירי לעבר חפים מפשע בטבורה של עיר, ואלימות פיזית ומילולית המונעת משנאה, מגזענות ומאידאולוגיה לאומנית קיצונית ותוקפנית אשר תכליתה היא לפגוע בערבים באשר הם ערבים ולהטיל פחד, אימה ובהלה על אזרחים ערביים בישראל".
רענן עמוסי"לא על רקע גזעני". עו"ד עמוסי
התובע הוסיף כי "מעשי המשיבים אף מגלמים בתוכם חומרה ואכזריות יתרות לאור תקיפתו של חולה ALS בכיסא גלגלים, ותקיפתו של הצעיר הנוסף גם לאחר שכבר היה שרוע על הארץ".
עורך דינו של סוכר, רענן עמוסי, מסר בתגובה: "כתב האישום הוגש היום ונגיב באחריות לאחר שנלמד את חומר הראיות. יחד עם זאת, ניתן לומר באופן חד-משמעי שלא מדובר באירוע על רקע לאומני".
רועי רובינשטיין השתתף בהכנת הכתבה