רשת "אל-מיאדין" הלבנונית המזוהה עם חיזבאללה דיווחה בצהריים (שבת) כי מכונית ומשאית הותקפו מהאוויר על ידי כטב"ם ישראלי בעיר אל-קוסייר שבמערב סוריה. לפי הדיווחים, שני הרכבים שייכים לחיזבאללה. התקיפה המיוחסת לישראל הגיעה שעות אחרי שמטען התפוצץ במכונית בשכונת אל-מזה בדמשק. על פי התקשורת בסוריה, המטען הוטמן ברכב - וכתוצאה מהפיצוץ נהרג אדם אחד.
זירת הפיצוץ

התקשורת הרשמית בסוריה לא הפנתה אצבע מאשימה לאף גורם בכל הנוגע לפיצוץ, אך המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, טען כי ההרוג "קשור לאיראן". על פי המרכז, שדיווחו צוטט בערוץ "אל-חדת'" הסעודי, מדובר בחיסול. "ישראל עוקבת אחר תנועות הגורמים השייכים לאיראן ולחיזבאללה", טענו במרכז המעקב הסורי. לפי מכון המחקר הסורי נורס, ההרוג בפיצוץ מטען החבלה הוא קצין סורי בשם לואי זהיר, שעבד באגף הגיוס הכללי.
לטענת המרכז, התקיפה בעיר אל-קוסייר, שמרוחקת כ-10 ק"מ מגבול סוריה-לבנון, כוונה לשני רכבים של חיזבאללה.
זו לא הפעם הראשונה שבה מופנית אצבע לישראל בכל הנוגע לחיסולים בסוריה, ובייחוד במהלך המלחמה. בחודשים האחרונים, על פי הדיווחים, חיסלה ישראל על אדמת סוריה גם פעילי חיזבאללה. התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל בסוריה הייתה השבוע במערב המדינה, על פי הדיווחים נגד מתחם של מיליציות פרו-איראניות. מרכז המעקב דיווח על שישה הרוגים באותה תקיפה, ובהם לפי הדיווחים גם שני פעילי חיזבאללה.
ארגון האופוזיציה הסורי טען כי התקיפות במדינה כוונו לכמה אתרים: תקיפה אחת לאתר באזור אל-אוראס, דרומית לעיר חומס, שם ממוקם מחנה "אבן אל-הית'ם" המשמש את המיליציות הפרו-איראניות; ותקיפה נוספת לאתר באזור אל-קוסייר בדרום מערב חומס שבגבול סוריה-לבנון, באזור הנמצא תחת שליטת חיזבאללה.