חילופי האשמות בין השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לבין אנשי מערכת המשפט בישראל. היום (ג') פורסמה הודעה חריגה מטעם הרשות השופטת, המותחת ביקורת על בן גביר ועל האופן שבו הוא בוחר להתבטא.
1 צפייה בגלריה
חמ"ל עיריית אשקלון
חמ"ל עיריית אשקלון
''השתלחות פרועה''. איתמר בן גביר
(צילום: REUTERS/Violeta Santos Moura)
"בימים האחרונים פורסמו התבטאויות פוגעניות כנגד שופטים בשל ביצוע מלאכתם", כך לשון ההודעה, "אנו רואים בחומרה התבטאויות אלה. הדברים מקבלים משנה תוקף שעה שהן מושמעות מפי אנשי ציבור בכירים, שדווקא בעיתות אלה מצופה היה שיפעלו למיתון השיח. שופטי ישראל פוסקים בהתאם לדין, לנסיבות וחומר הראיות וימשיכו לעשות מלאכתם ללא מורא וללא משוא פנים, בעיתות חירום כמו בימי שגרה".
הודעת הרשות השופטת הגיעה בעקבות ציוץ שפירסם אתמול בן גביר, ובו מתח ביקורת על שחרורו של תושב חיפה, יואב בר. "בבית של תומך הטרור יואב בר, 'פעיל מרכזי במחאות התומכות ומזדהות עם החמאס' (לשון ההודעה) נמצא חומר רב של הסתה כמו כרזות, שלטים ומדיות העוסקות באסירים ביטחוניים ובארגוני טרור", כתב. "המשטרה עצרה אותו וטענה בפני בית המשפט שבר חשוד בעבירה של 'התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור'. אך כל זה לא הספיק לשופט אחסאן כנעאן שהחליט לשחררו בעת מלחמה. כך נראים אויבים מבית. בושה".
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
בן גביר הגיב היום להודעה שפורסמה נגדו: "אני מציע שברשות השופטת יתמקדו בלקרוא לסדר שופטים שמגלים אמפתיה לתומכי טרור, במקום לנסות לחנך נבחרי ציבור".
גם ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, הגיבלדברי בן גביר ואמר: "השתלחותו הפרועה של השר לביטחון פנים איתמר בן גביר בשופטים וברשות השופטת בעיצומה של מלחמה, ראויה לכל גינוי. ‏למרבה הצער, דבריו חסרי האחריות ישמשו כלי נשק בידיהם של שונאי ישראל בשעת מלחמה. עצמאות מערכת המשפט הישראלית היא השכפ"ץ שלנו והיא זו המאפשרת לנו את חופש הפעולה הבינלאומי ומסייעת לנו להשבת החטופים הביתה. דבריו של בן גביר מסכלים את המאמצים הבינלאומיים וראוי שהוא יחדול ויירתם למאמץ הלאומי להשבת החטופים בשעה קשה זו".