הלוויה אדומה כואבת: אלפים נפרדו אחר הצהריים (רביעי) מלוחם צה"ל, סמל עידן רז (20) מקיבוץ עין המפרץ, שנפל בקרב עם מחבלים בעוטף עזה. כמעט כל הנוכחים בהלוויה לבשו חולצות אדומות, כפי שביקשה אמו אתי - מאחר שעידן היה אוהד הפועל תל אביב.

בכניסה לבית העלמין חולקו חולצות אדומות ועליהן הכיתוב: "עידן רז אדום לעד. לנצח אצלי בלב", בצירוף סמל הפועל תל אביב. סמל רז, שהיה לוחם בגדוד 12 בחטיבת גולני, הוא בנם של אתי וארנון, ואח לשקד, זיו ויובל. הוא החלל התשיעי של קיבוץ עין המפרץ.
"עידן היה לוחם גולני איתן ומסור עד אין קץ וללא חת", סיפרו בני המשפחה, "אוהד הפועל תל אביב בלב ובנשמה. אוהב משפחה, חברים ואדם. תמיד במרכז העניינים. ממיס לב. הכול בחן ובקסם אישי בלתי נדלה. אור גדול כבה בעולם עם לכתו".
3 צפייה בגלריה
בכניסה לבית העלמין חולקו חולצות אדומות. הלוויתו של עידן ז"ל
בכניסה לבית העלמין חולקו חולצות אדומות. הלוויתו של עידן ז"ל
בכניסה לבית העלמין חולקו חולצות אדומות. הלוויתו של עידן ז"ל
(פרטי)
3 צפייה בגלריה
סמל  עידן רז
סמל  עידן רז
"הצבע האדום מסמל את שפיכות הדמים": סמל עידן רז ז"ל
אימו של עידן, אתי פרסמה לפני ההלוויה פוסט שבו כתבה: "חברים שלי אהובים. אנחנו מבקשים לקיים 'הלוויה אדומה'. הצבע האדום הוא הצבע שליווה את עידן לכל מקום. קבוצת הפועל ת"א הייתה אהבתו הגדולה. הצבע האדום מסמל עבורנו את הלב של עידן שימשיך להדהד ולפעום בנשמותינו לעד".
האם השכולה הוסיפה: "הצבע האדום מסמל את שפיכות הדמים שזועקת לכל עבר בימים אלה. הצבע האדום גם יגביר את תדר האהבה שבינינו וייתן לנו כוח להמשיך הלאה בזקיפות קומה. נשמח שכל מי שמתכוון ללוות אותנו ברגעים אלה יגיע בחולצה אדומה".
מפקדו של עידן ספד לו: " היית חייל מצטיין, מצטיין מח"ט. בשל המצב בדרום חבריך ומפקדיך לא יכולים להגיע להיפרד ממך. הם ממשיכים להילחם. אנחנו מבטיחים לך שנחזיר את השקט והביטחון לתושבי ישראל". האם אתי נפרדה מבנה: "אני רואה את כולכם, את כל האנשים לבושים באדום לכבודנו ולכבוד עידן. מה שקרה זו עוד שואה שהעם היהודי עובר".
3 צפייה בגלריה
סמל  עידן רז
סמל  עידן רז
"ילד זהב עם נשמה ענקית". סמל עידן רז ז"ל
עידן רז סיים את לימודיו בתיכון אופק בעין המפרץ. "עידני שלנו היה ילד זהב עם נשמה ענקית שהצניעות והענווה ומסירות הלב היו נר לרגליו. בחיוך תמידי, בהלך רוח חיובי, לוחם בלבבו, חוד החנית של צדק ועקרונות, הראשון להתנדב ולהסתער קדימה, אהוב הבריות", סיפרו בבכי בני משפחתו.
ליאור רז, דודתו של עידן, סיפרה לאחר היוודע דבר נפילתו כי המשפחה עמדה עמו בקשר בפעם האחרונה בשבת בבוקר. "מאז לא הצלחנו ליצור איתו קשר", אמרה. "בשבת בערב הקמנו חמ"ל בבית על מנת להשיג פיסת מידע כלשהי, ולאורך כל יום ראשון ניסינו בכל דרך אפשרית. למרבה הצער והכאב, קיבלנו את הבשורה הנוראית מכל".