חיל הים של איראן חשף היום (שבת) צוללת בלתי מאוישת המסוגלת לפי הנטען להשמיד את כל סוגי המוקשים הימיים, כולל מעוגנים (מקובעים לקרקעית) וחבויים. על פי הדיווח של סוכנות הידיעות האיראנית תסנים, הצוללת הוצגה בתערוכה של יכולות ההגנה של חיל הים, והיא מותאמת לפעול 24 שעות ברציפות, בעומק של עד 200 מטר, ולשאת את כל סוגי המטענים להשמדת מוקשים.
מדובר בפרסום שני בתחום הלוחמה הימית בשבוע האחרון: ביום שני דיווחה רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה כי איראן חשפה את המשחתת "דילמן" שיוצרה על ידי משרד ההגנה של המדינה. הטקס התקיים בנוכחות רמטכ"ל צבא איראן, מחמד בכרי, וגורמים צבאיים נוספים, בנמל אנזלי בצפון המדינה.
1 צפייה בגלריה
חיל הים האיראני חשף  צוללת בלתי מאוישת המסוגלת להשמיד את כל סוגי המוקשים הימיים, מעוגנים וחבויים
חיל הים האיראני חשף  צוללת בלתי מאוישת המסוגלת להשמיד את כל סוגי המוקשים הימיים, מעוגנים וחבויים
הצוללת האיראנית בלתי מאוישת להשמדת מוקשים

דילמן היא המשחתת החמישית של פרויקט מוג', והיא תוכננה על ידי הצי האסטרטגי של איראן. היא מצוידת במערכות הגנה ולחימה המיוצרות באיראן, ובעלת יכולות הפלגה למרחקים ארוכים ואמצעי חיפוש, גילוי ומעקב. על פי הדיווח היא מסוגלת להשמיד איומים באוויר, על פני היבשה ומתחת לקרקע, ובעלת מנחת למסוקים.
בטקס אמר הרמטכ"ל בכרי כי המשחתת תשתלב במשימת הצי האיראני לבצע סיורים ימיים אסטרטגיים בעולם. הוא חזר על כך שאיראן שולחת מסר ידידותי לשכנותיה ולכוחותיהן: "איראן נהנית מיחסים ידידותיים עם שכנותיה ומדינות החוף בים הכספי. המשחתת ויכולות אחרות של חיל הים פועלות כדי לאבטח את הצירים המסחריים ויכולות להגן על הפעילויות שלנו ושל המדינות השכנות". הוא ציין כי מדובר בהישג גדול משום שהמשחתת פותחה בתנאים קשים תחת סנקציות של ארה"ב ושותפותיה.