5 צפייה בגלריה
אלי לנקרי, גבי קדוש,  יעקב קיסוס, הדס מילוא
אלי לנקרי, גבי קדוש,  יעקב קיסוס, הדס מילוא
למעלה מימין עם סיבוב השעון: אלי לנקרי, יעקב קיסוס, הדס מילוא וגבי קדוש
(צילום: מאיר אוחיון)
הקרב על אילת: מחר (יום שלישי) ייערכו הבחירות המיוחדות לראשות עיריית אילת. זאת לאחר מינויו של ראש העיר הקודם, מאיר יצחק הלוי, לחבר כנסת מטעם מפלגת תקווה חדשה. הלוי כיהן כראש העיר 18 שנה, וארבעה מועמדים להחליפו: סגן ראש העיר אלי לנקרי, ראש העיר לשעבר גבי קדוש, יעקב קיסוס והדס מילוא. המועמדים שנחשבים למובילים הם קדוש ולנקרי.
קדוש, שהיה בעבר גם יועץ של בנימין נתניהו, הודיע אתמול כי יפעל לביטול הסכם קצא"א להעברת נפט ממפרץ אילת לאשקלון, נושא שנמצא במוקד הבחירות יחד עם מצבה הכלכלי של העיר שסובלת מאבטלה. לנקרי ציין כי לא ניתן ליישם את ההסכם ללא סקר סיכונים. סקר כזה נעשה על ידי קצא"א, אך המשרד להגנת הסביבה דחה אותו. מילוא אמרה כי על הרשות להתנתק מקצא"א.
5 צפייה בגלריה
צינור נפט של קצא"א
צינור נפט של קצא"א
במוקד הבחירות באילת. צינור נפט של קצא"א
(צילום: קצא"א)
5 צפייה בגלריה
מאיר יצחק הלוי בכנסת
מאיר יצחק הלוי בכנסת
ראש העיר היוצא, ח"כ מאיר יצחק הלוי
(צילום: אורן בן חקון)
5 צפייה בגלריה
מני ממון הבובה שמתמודדת ראשות עיריית אילת
מני ממון הבובה שמתמודדת ראשות עיריית אילת
מני ממון, הבובה ש"מתמודדת" על ראשות העירייה
על רקע הסוגיה הסביבתית, קם "מועמד" חמישי, בובה בשם "מני ממון". מדובר במועמד סאטירי הלועג למועמדים האחרים, ומבטיח "למכור את אילת ביוקר", שכן בעבר נבחרי הציבור מכרו אותה בזול. הנוכחות של הבובה בעיר גררה ספקולציות רבות באשר למי שעומד מאחוריו. בין היתר שחרר סרטוני תמיכה בקצא"א וסרטון שקורא לבטל את מערכת הבריאות בעיר.
באילת יש 55,064 בעלי זכות הצבעה, שיצביעו ב-89 קלפיות שיפוזרו ברחבי העיר, ובהן גם שתי קלפיות ייעודיות לתקופת הקורונה אשר יפעלו בהתאם להנחיות. אגב, ההסבר למספר הבוחרים הגבוה- אנשים עובדים באילת ומשנים כתובת, ואז ולא משנים בחזרה. הצפי הוא שבבחירות יצביעו כ-12 עד 14 אלף בוחרים.