3 צפייה בגלריה
מירוץ האופניים ברמלה
מירוץ האופניים ברמלה
משתתפי מסע האופניים ברמלה
(צילום: דוברות עיריית רמלה)
מבוכה גדולה ציפתה הבוקר (שישי) למשתתפי מרוץ אופניים לבני נוער בגילים 12 עד 16 מיישובי השפלה, לאחר שהתברר כי חברת אבטחה ששכרה עיריית רמלה הציבה עבריין מין, ארבעה מעורבים בעבירות ביטחוניות ושני נערים בני פחות מ-18 ברשימת הסדרנים. רק לאחר שהעירייה הסדירה את נושא הסדרנים, אושר למארגני המרוץ לקיימו.
במסגרת הליך רישוי אירועי ספורט כדי להבטיח את תנועתם הבטוחה של כ-500 הרוכבים, הציבה המשטרה לפני כשבועיים בפני עיריית רמלה תנאי ולפיו יש צורך ב-70 סדרנים לאורך ציר מסע האופניים בכבישים עירוניים ובין-עירוניים.
3 צפייה בגלריה
מירוץ האופניים ברמלה
מירוץ האופניים ברמלה
למרוץ הגיעו סדרנים ששמותיהם לא הופיעו ברשימה המקורית
(צילום: דוברות עיריית רמלה)
אמש העבירה העירייה למשטרה רשימה של 70 סדרנים, אולם הבוקר התגלו פערים וליקויים חמורים ברשימה. בשלב ראשון התברר כי במקום התייצבו לתדרוך רק 45 סדרנים במקום 70. עוד התברר כי למרוץ הגיעו סדרנים ששמותיהם לא הופיעו ברשימה המקורית, בהם עבריין מין מורשע, ארבעה תושבי מזרח ירושלים שנעצרו בעבר בגין יידויי אבנים ושני נערים.
בעקבות כך החליטה המשטרה למנוע את יציאת מסע האופניים, בטענה שהעירייה לא עמדה בתנאי הרישוי הנדרשים באופן שמסכן את ביטחון מאות הנערים המשתתפים. בהתאם לנסיבות, פיקוד המרחב ותחנת רמלה הורו לעירייה להשלים את מספר הסדרנים כנדרש על מנת לאפשר את קיום האירוע.
3 צפייה בגלריה
מירוץ האופניים ברמלה
מירוץ האופניים ברמלה
"לא רוצים לגרום מפח נפש למשתתפים"
(צילום: דוברות עיריית רמלה)
בהמשך השלימה עיריית רמלה את תנאי הרישוי על ידי הצבת פקחים ועובדי רשויות נוספות, ובהתאם לעמידה בתנאים שהציבה המשטרה אושר לקיים את מסע האופניים.
גורם במשטרה אמר: "גילינו שהגיעו פסולים מלשמש כסדרנים במרוץ. כדי לא לגרום מפח נפש לבני הנוער למשתתפי מרוץ האופניים ברמלה ובערים השכנות, גויסו מאבטחים ואז המשטרה אישרה למסע האופניים לצאת לדרכו".
מעיריית רמלה נמסר בתגובה: "עיריית רמלה נערכה לביצוע המרוץ כנדרש. מאבטחי האירועים מועסקים על-ידי שירותי חברת אבטחה, והיא זו האמונה על הבאתם לאירועים השונים. אותה חברה העבירה לפני כיומיים רשימת מאבטחים, וזו נבדקה מראש במערכת המשטרתית. אלא שהיום הגיעו מאבטחים שחלקם כלל לא הופיעו ברשימה שנבדקה. בנוסף, אותה חברה העמידה כ-20 מאבטחים פחות ממה שסוכם.
"על-מנת לטפל באירוע באופן המיטבי ביותר, פעלה העירייה במהירות להקפצת עובדים מהפיקוח והשיטור העירוני, וזאת כדי לגשר על הפער. יודגש כי מרוץ האופניים נפתח כחצי שעה בלבד לאחר הזמן המקורי, והוא התקיים כסדרו עם המוני תושבים מאזור השפלה שנהנו מאירוע ספורטיבי ברמה הגבוהה ביותר".