4 צפייה בגלריה
יעל בן אברהם
יעל בן אברהם
יעל ויעקב בן אברהם
(צילום: מוטי קמחי)
פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (יום רביעי) כתב אישום נגד יעקב בן אברהם בגין רצח אשתו יעל בתחילת החודש - יום לפני שהיו אמורים לחתום על הסכם גירושים. לפי כתב האישום, יעל ויעקב היו נשואים כ-35 שנים והתגוררו יחד עם בתם. היא ביקשה להתגרש בכמה הזדמנויות, ורצתה שיעקב יעזוב את הבית.
מכתב האישום, שהגישה עו"ד רונית חסון, עולה כי בעקבות בקשותיה של המנוחה מהנאשם לעזוב את הבית התגלעו ביניהם ויכוחים ומחלוקות סביב חלוקת הרכוש ביניהם לאחר הגירושים. כתב האישום מתאר כי יום לפני הרצח התפתח בין השניים ויכוח, שבמסגרתו אמרה המנוחה לנאשם כי היא חוזרת בה מהסכם חלוקת הרכוש ודרשה ממנו לעזוב את הדירה.

4 צפייה בגלריה
 יעקב בן אברהם החשוד ברצח אשתו יעל
 יעקב בן אברהם החשוד ברצח אשתו יעל
דקר את אשתו יותר מ-50 פעם - עד שהסכין נשברה. יעקב בן אברהם
(צילום: מוטי קמחי)
ב-1 בנובמבר, לפי כתב האישום, יעקב דקר את יעל כשישבה על הכורסה - ולא הפסיק עד שהסכין נשברה. היא ניסתה להתגונן, ואחרי שהסכין נשברה אף קמה להימלט וניסתה להגיע לדלת הכניסה לדירה. "בשלב זה נטל הנאשם סכין נוספת, הלך אחרי המנוחה והמשיך לדקור ולחתוך אותה באמצעות הסכין השנייה, עד שהתמוטטה ונפלה בפתח הדירה", נכתב. "באותה עת יצא שכן מפתח דירתו הסמוכה לדירה וצעק לעבר הנאשם שיחדל ממעשיו, אך ללא הועיל. לאחר הרצח שטף הנאשם את הסכינים ששימשו למעשה הרצח".
הנאשם דקר את אשתו המנוחה עשרות פעמים באמצעות שני הסכינים וגרם לה כ-50 פצעי חתך ודקירה בחלקי גופה העליון, בצווארה, בחזה, בעורף ובלב. מותה נקבע במקום. בבקשת המעצר שהוגשה במקביל ציינה הפרקליטות: "המנוחה נרצחה בדרך אכזרית, כשהמשיב דוקר וחותך אותה מעל ל- 50 פעמים והכל תוך מאבק וניסיון שלה להימלט ולהציל את חייה. ניסיונותיה של המנוחה לצאת את פתח הדירה ולהציל עצמה נתקלה בנחישות המשיב להמיתה, ששב ודקר אותה פעם אחר פעם, גם לאחר שכוחותיה לא עמדו לה והיא שכבה ללא תזוזה מתבוססת בדמה".
4 צפייה בגלריה
הזירה בהרצליה
הזירה בהרצליה
הבניין שבו גרו הנאשם והמנוחה, שבו אירע הרצח
(צילום: יריב כץ)
אחת הראיות בתיק היא עדות עורכת הדין של המנוחה והנאשם שמפרטת את המגעים שהתנהלו באשר להכנת הסכם חלוקת הרכוש ביניהם. לפי אותה עדות, בסמוך למועד הרצח המנוחה חזרה בה מההסכם שהתגבש. מועד החתימה ביניהם נקבע כאמור ל-2 בנובמבר - יום אחרי שאירע הרצח.
לאחר הרצח, בנוסף לבעלה של המנוחה, נעצרה גם לינוי בן אברהם (32) - בתם של השניים שגרה איתם באותו בית, בחשד לרצח, שיבוש הליכי חקירה וקשירת קשר לביצוע פשע. מעצרה הוארך אך מאז היא שוחררה למעצר בית, שלא הוארך. היא עדיין חשודה, אך טרם התקבלה החלטה בעניינה.
4 צפייה בגלריה
לינוי בן אברהם בבית המשפט
לינוי בן אברהם בבית המשפט
בתם של הנאשם והמנוחה. טרם התקבלה החלטה בעניינה
(צילום: יריב כץ)
במהלך אחד הדיונים להארכת מעצרה של הבת טען ראש צוות החקירה במשטרה, אורן ששון, כי "בשלב הזה אנחנו לא יודעים אם האב והבת קשרו קשר בצוותא לרצוח את האם". הוא העלה בדיון "לא מעט סיבות" לחשד נגד הבת כי שיבשה את החקירה, והוסיף כי נוכחותה במקום בעת הרצח אינה מוטלת בספק. הוא תיאר כי גרסאותיה של הבת השתנו מפעם לפעם, אך החקירות שפכו אור על מניע אפשרי שלה לרצח שקשור ליחסים בינה לבין אימה. "מהחקירה עלה כי האם רצתה לגרש את האב והבת מהבית", אמר נציג המשטרה.
בני הזוג גרו בבניין במשך שנתיים, ולא היו מוכרים לרווחה או למשטרה - למעט ויכוח שהיה ביניהם בעבר. במהלך אותו ויכוח, שאירע לפני כמה חודשים, הגיעה ניידת למקום - אך בסופו של דבר לא נפתח תיק במשטרה מכיוון שלא הוגשה כל תלונה. לבני הזוג הייתה בת נוספת, שאינה חשודה בפרשה.