3 צפייה בגלריה
53231, Plitvička Jezera, קרואטיה
53231, Plitvička Jezera, קרואטיה
אגמי פליטביצה, קראוטיה
(צילום:Vera Kailova, shutterstock )
ישראלית בת 73 נהרגה היום (שלישי) במהלך טיול באגמי פליטביצה שבקרואטיה. היא נפלה מגובה רב במהלך טיול עם משפחתה - ונהרגה במקום. ממשרד החוץ נמסר כי "קונסולית ישראל בזאגרב, הדס דולב, בדרכה למקום האסון לפגוש את המשפחה ולסייע לה בשעתה הקשה".
המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ תסייע למשפחה בהליך העברת המנוחה לקבורה בארץ. חברת מנוחה לעד בע"מ, שעוסקת בהטסת נפטרים זה 45 שנים, מסייעת למשפחה להחזיר את המנוחה לישראל בהקדם האפשרי.
3 צפייה בגלריה
ישראל אברהם משה רבינוביץ
ישראל אברהם משה רבינוביץ
ישראל אברהם משה רבינוביץ נהרג בתאונת צניחה בשוויץ
3 צפייה בגלריה
סטס דוידוב
סטס דוידוב
סטס דוידוב נפל מגובה רב במהלך טיול במון בלאן בצרפת - ונהרג
זו התאונה השלישית החודש שבה נהרג אזרח ישראלי, והיא מתרחשת כשבוע לאחר שישראל אברהם משה רבינוביץ, ישראלי חרדי בן 30, נהרג בתאונת צניחה בהרי האלפים השוויצריים. רבינוביץ היה בשוויץ במסגרת חופשה משפחתית, והוא ביצע צניחה מסוג פאראגליידינג (מצנח רחיפה). לאחר שנעדר במשך כמה שעות, הרשויות במדינה מצאו את המצנח שבו השתמש, וצוותי חילוץ מציריך ביצעו חיפושים באזור בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות - עד שהוא אותר ללא רוח חיים.
לפני שלושה שבועות נהרג סטס דוידוב, ישראלי בן 55, במהלך טיול עם חבריו במון בלאן בצרפת, לאחר שנפל מגובה רב. הוא פונה במסוק חילוץ לקבלת טיפול רפואי, אך בהמשך נקבע מותו. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP התאונה, בהר הגבוה ביותר במערב אירופה, אירעה בגובה של יותר מ-3,000 מטרים, במהלך מפולת סלעים במעבר ה-Gouter Corridor.
בתחילת החודש שעבר אירעו שתי תאונות נוספות שגבו את חייהם של אזרחים ישראלים בחו"ל. אלכסנדר סגל, בן 48 מפתח תקווה, נהרג בתאונת צלילה במלטה. סגל יצא לצלילה עם חבריו באיזור צ'ירקאווה בדרכו ללגונה הכחולה. במהלך הצלילה חש ברע. החברים השיבו אותו לחוף והוא פונה באמבולנס לבית חולים, שם נפטר. בתאונת דרכים בפוקט נהרג טל נחמיאס, בן 35, שהתגורר באי בשש השנים האחרונות ומקורו בארץ בקריית חיים. נחמיאס התפרנס מתיירות בפוקט, שם התגורר. ומחקירת התאונה עלה כי הוא היה בדרכו מקוסמוי לפוקט, ולאחר כשעה של נסיעה, כנראה איבד שליטה על הרכב ונכנס בין שתי משאיות שמן. הוא נלכד ברכב וכוחות ההצלה שהגיעו למקום קבעו את מותו במקום.