1 צפייה בגלריה
תרגיל צבאי נאט"ו ביוון
תרגיל צבאי נאט"ו ביוון
מטוס F-15I של חיל האוויר
(צילום: AFP)
מטוס קרב מסוג F-15I ("רעם") של חיל האוויר נדרש הבוקר (שישי) לבצע נחיתת חירום במהלך טיסת אימונים שגרתית, בעקבות תקלה באחד הגלגלים. הצוות הנחית את המטוס על שניים מתוך שלושת גלגליו, ופונה במצב קל וללא פגיעות לבית החולים כדי לעבור בדיקות כלליות כאמצעי זהירות. מדובר צה"ל נמסר כי בעקבות האירוע הנחה מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, על עוצר טיסות במערך ה-F-15 למעט פעילות מבצעית.
מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי אחד מלוחמי צוות האוויר הבחין כי אחד מגלגלי המטוס לא יורד כנדרש. נמסר כי הצוות ניסה לטפל בתקלה, ולאחר שלא הצליח ביצע נוהל נחיתת חירום מורכבת. טרם הנחיתה, הצוות דיווח לבסיס אודות המקרה, וצוותי רפואה וחילוץ הוזנקו למקום. למטוס נגרם נזק והוא נלקח לתחקור וטיפול בדרגי האחזקה.
מדובר במטוס מטייסת 69 ("טייסת הפטישים"), כאשר במבנה היו שני צוותי אוויר במילואים, ותיקים ומנוסים, במהלך טיסת אימון שבועית של שמירת כשירות. בחיל האוויר אומרים כי זו הפעם הראשונה שתקלה כזו מתרחשת במטוסי ה"רעם", שטרם יודעים ממה נגרמה.
ממצאי התחקיר הראשוני עולה עוד כי הצוות ניסה להוריד את הגלגל לקראת הנחיתה בבסיס הטייסת בחצרים, אך לא הצליח לעשות זאת. בשלב זה הצוות פתח בנוהל תפעול חירום עם תפעול חריג, באמצעות חיבור וו המטוס לכבל על המסלול שמצליח להנחית את המטוס בשלום. למטוס היה בזמן הנחיתה רק גלגל שמאלי וגלגל אף (ללא הגלגל הימני).