1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
מבצע משותף למשטרה וה-FBI
(צילום: shutterstock)
26 חשודים נעצרו הלילה (בין שלישי לרביעי) במבצע משותף של מפלג ההונאה של מחוז תל אביב וה-FBI בחשד לעבירות הונאה. מהחקירה עולה כי החשודים ביצעו "הונאת פורקס" ומכרו מוצרים פיקטיביים ללקוחות ברחבי העולם בעשרות מיליוני שקלים כלפי אזרחים בחו"ל במסווה של עסקאות פיננסיות בתחום מטבעות "קריפטו".
בחקירה עלה כי החשודים שיווקו אופציות שונות להשקעה בבורסה - ולאחר שקיבלו את הכסף לא סיפקו את התמורה. את החקירה הובילו הרשויות האמריקניות ולבסוף הצליחה המשטרה להגיע לחשודים הישראלים, בהם גורם מוכר בקהילה העסקית שעמד בעבר בראש חברה שגייסה עשרות מיליוני דולר מהציבור.
מהמשטרה נמסר כי העצורים חשודים בביצוע עבירות מרמה והלבנת הון במסווה של עסקאות "פורקס במטבעות דיגיטליים" כלפי אזרחים בחו"ל בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח.
"בלשי יחידת ההונאה המחוזית ויחידת מג"ב שחר 101 איתרו בתום חקירה סמויה שניהלו בחודש האחרון את המשרד בתל אביב שממנו על-פי החשד בוצעו העסקאות כלפי תושבי ארה"ב, לצד זיהוי מערך ההונאה, המונה למעלה מ-20 ישראלים העובדים במקום", הוסיפו במשטרה.
"בנוסף למעצר החשודים", אמרו במשטרה, "ערכו שוטרי יחידת ההונאה חיפוש ותפיסת מחשבים ואמצעי אחסון דיגיטליים, שעל-פי החשד מהווים ראיות בתיק החקירה.
"בכוונת יחידת ההונאה של מחוז ת"א להביא בהמשך היום את שני החשודים המרכזיים - תושבי גוש דן בשנות ה-30 לחייהם - לדיון בבית משפט השלום בתל אביב בבקשה להאריך את מעצרם.
עורך דין אייל אוחיוןעו''ד אייל אוחיון

עו"ד שחר חצרוניעו''ד שחר חצרוני

עורך הדין אייל אוחיון, המייצג את אחד החשודים, מסר: "מעצרו של מרשי בפרשה שכזו הוא אבסורדי ודימיוני. חטאו של מרשי מסתכם בהיכרות עם מעורבים בפרשה בפן העסקי בלבד. מרשי מעולם לא קיבל לידיו ולו דולר אחד שחוק שהינו פרי של ביצוע עבירה כלשהי ואני סמוך ובטוח שהוא ישוחרר במהרה.
עורכי הדין שחר חצרוני ותמיר סננס, שמייצגים חשוד אחר, מסרו: "מרשנו איש עסקים לגיטימי אשר החשד כנגדו מופרך, ונראה שכך גם יתברר בהמשך".