נער בן 15 מג'לג'וליה ניסה להיפטר לפני כשבוע מנשק שהיה ברשותו בזמן שהפר מעצר בית בגין עבירות דומות - זרק אותו מהחלון ונעצר בשנית. כך ציינה פרקליטות מחוז מרכז בהצהרת התובע שהגישה בשני האחרון לבית משפט השלום לנוער בפתח תקווה, ובה צוין כי "יש מקום להגיש כתב אישום נגד הנער, ולבקש את מעצרו עד תום ההליכים נגדו". צפו בתיעוד השלכת הנשק בתחילת הכתבה.
3 צפייה בגלריה
בן ה-15 שנתפס עם כלי נשק
בן ה-15 שנתפס עם כלי נשק
השלכת הנשק מהחלון
זוהי הפעם השנייה שבן ה-15 נעצר בגין עבירות של החזקת נשק ותחמושת, ובחודש שעבר אף הוגש נגדו כתב אישום - לאחר ניסיון להיפטר מנשקו בצורה דומה. על פי כתב האישום, באוקטובר האחרון הנער החזיק בביתו שבג'לג'וליה תת-מקלע מסוג קרלו ומחסנית תואמת שהכילה 13 קליעים.
הנער החזיק את הנשק במטרה להשתמש בו במסגרת סכסוך בין שתי משפחות, שהביא לרציחתם של שלושה בני אדם בחמש השנים האחרונות, ולפציעתם של כמה אחרים במהלך ניסיונות חיסול.
3 צפייה בגלריה
הנשק שנמצא אצל צעיר בן 15 באיזור כפר קאסם
הנשק שנמצא אצל צעיר בן 15 באיזור כפר קאסם
הנשק והתחמושת שנתפסו במעצרו הראשון של הנער
בעת ששוטרי תחנת כפר קאסם ביצעו חיפוש בבית שבו התגורר הנער, הוא או אדם אחר ששהה בבית השליכו את הנשק והתחמושת מהחלון אל גג בית סמוך. כמה ימים לאחר שנעצר בגין המקרה הראשון, הנער שוחרר למעצר בית שאמור היה להתבצע בטייבה. כאמור, בזמן שהפר את מעצר הבית ושהה בג'לג'וליה, חודשים ספורים לאחר מעצרו הראשון - הוא נעצר בגין עבירות דומות - ותועד משליך את הנשק מחלון ביתו. שוטרי תחנת משטרת כפר קאסם ומג"ב ולוחמי יס"מ שרון עצרו אותו.
כמה מתושבי כפר קאסם אמרו ל-ynet כי "מדובר בצעד חשוב מצדה של המשטרה. כך צריך להיות, אסור לוותר לאלה המחזיקים בנשקים ובאמצעי לחימה ופוגעים באזרחים. נוכחות השוטרים בכפר חשובה, היא גורמת לתחושת ביטחון אישי".