אזרח סודני, בן 33, נורה הבוקר (שבת) למוות בשדרות הר ציון בתל אביב. הוא נרצח שעות אחדות לאחר קטטה גדולה נוספת בדרום תל אביב, בין נתינים אריתריאים, שבה נפצעו 11 בני אדם, בהם שניים במצב קשה. תחילה דווח שגם ההרוג הוא אזרח אריתריאי, אבל במשטרה עדכנו כמה שעות לאחר מכן כי מדובר באזרח סודן.
הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה בשעה 05:56. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בגבר, שנפצע תחילה באורח אנוש, ופינו אותו תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים איכילוב בעיר - שם נקבע מותו.
2 צפייה בגלריה
פצועים בקטטה בתל אביב
פצועים בקטטה בתל אביב
זירת הקטטה שבה נפצעו 11 בני אדם בשכונת התקווה, הלילה
(צילום: דוברות מד"א)
במשטרה, שבמשך כמה שעות נמנעה מלעדכן על האירוע, מסרו בהמשך כי החשד הוא שהרצח בוצע בעקבות סכסוך בין עבריינים בנוגע לסמים. מפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר, הגיע לזירה והטיל את ניהול החקירה על היחידה המרכזית של המחוז
פרמדיק מד"א אמיתי שטרן סיפר: "הפצוע שכב כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, כשהוא סובל מפציעה חודרת קשה בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות תוך כדי הפינוי לבית החולים. בחדר הטראומה הרופאים המשיכו את מאמצי ההחייאה אבל בסופן הם נאלצו לקבוע את מותו".
שעות אחדות לפני כן נפצעו כאמור 11 אזרחים אריתריאים בקטטה שאירעה בשכונת התקווה בעיר, באזור דרך ההגנה. 15 נתינים זרים נעצרו בחשד למעורבות בקטטה. הדיווח על האירוע התקבל במוקד 101 בשעה בשעה 02:29. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו את הפצועים, בהם צעיר כבן 20 ואדם נוסף באורח קשה, ארבעה אחרים במצב בינוני וחמישה במצב קל, לבתי החולים איכילוב, בילינסון בפתח תקווה ושיבא בתל השומר.
במשטרה מסרו הבוקר כי החשד הוא שהקטטה קשורה לסכסוך המתמשך בין תומכי המשטר האריתריאי לבין מתנגדיו, סכסוך שהוביל בתחילת החודש להתפרעויות הקשות בדרום תל אביב, שבהן נפצעו כ-170 בני אדם ובהם עשרות שוטרים. המהומות, שחוללו גם הרס רב, פרצו אז בעקבות כוונת השגרירות האריתראית לערוך פסטיבל לציון יום העצמאות של המדינה.
2 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה של מבקשי מקלט אריתראים
הפגנת מחאה של מבקשי מקלט אריתראים
המהומות בתחילת החודש בין תומכי המשטר האריתראי למתנגדיו
(צילום: AP/Ohad Zwigenberg)
תושבים באזור שהיו עדים לקטטה הלילית סיפרו הבוקר כי "האדומים הסתובבו והרביצו לכחולים" - בהתייחסות לצבעים שעמם מזוהים תומכי המשטר האריתריאי (אדום) ומתנגדיו (כחול). אריתריאים המתגוררים בשכונת התקווה אמרו ל-ynet: "יש פחד, לא ישנו כל הלילה. לא יוצאים מהבית. לא יודעים מי נגד מי. כל הזמן כותבים בקבוצה איפה יש תומכים אדומים".
ביום שלישי האחרון נרצח אזרח אריתריאי נוסף בתל אביב, גבר כבן 30. הוא נדקר ברחוב הלח"י בעיר, ומותו נקבע בהמשך בבית החולים איכילוב. במשטרה בודקים בין היתר חשד שגם הרקע למקרה הזה הוא היותו מתנגד המשטר באריתריאה.
מאז אותם עימותים בתחילת החודש, החריפה האווירה בין תומכי המשטר למתנגדיו. כמה תקריות אלימות נרשמו מאז, ובשני הצדדים מעידים כי האווירה אינה בטוחה וכי יש חשש לצאת לרחובות ולאזורים מסוימים בעיר. כמו כן, בעקבות הצהרות הממשלה על כוונה לגרש אריתריאים שהתפרעו במהומות, מתנגדי המשטר הכינו רשימות עם שמותיהם ותמונותיהם של תומכי המשטר.

המתיחות בין שני הצדדים "מתודלקת" באמצעות הרשתות החברתיות, בפרט בפייסבוק. פעולות "הכחולים", שניסו למנוע מ"האדומים האלימים" - כפי שמתנגדי המשטר כינו אותם - לעבור לקנדה, ממחישות את רמת המתיחות. מתנגדי המשטר יצרו פרופילים מפורטים על חלק מתומכי המשטר, ופנו לשגרירות קנדה בישראל. מטרת מתנגדי המשטר הייתה לבטל את קבלת הוויזות או להקשות על תהליך ההסכמה, מחשש ש"האדומים" יפגעו בהם גם בקנדה (עימותים בין הצדדים נרשמו בעוד שורה של ערים ברחבי העולם).
בנוסף, מתנגדי המשטר פועלים מאז תחילת החודש, ועוזרים לרשויות - כגון רשות האוכלוסין וההגירה בישראל - בקבלת מידע על תומכי המשטר - מקום מגוריהם ועבודתם, קשרים משפחתיים ועוד.