קארין לזר, אמה של הלוחמת נועה לזר שנהרגה לפני כארבעה חודשים בפיגוע במחסום שועפט, התייחסה הבוקר (שלישי) בריאיון לאולפן ynet לפיגועים האחרונים. "כל אירוע כזה מחזיר אותי לאותו יום מקולל, קשה לראות את זה, לחיות את זה כל פעם מחדש, ולהבין שעוד משפחה נהרסת, שעוד משפחה הלכה", היא סיפרה.
2 צפייה בגלריה
קארין לזר
קארין לזר
קארין לזר ובתה שנהרגה נועה
(צילום: יאיר שגיא)
אתמול פרסמה לזר פוסט בפייסבוק שבו פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הפיגועים האחרונים. "עד מתי? עוד כמה ילדים צריכים להירצח? עוד כמה משפחות יהרסו להן החיים? אתה בתור אח שכול היחיד שיכול להבין את הכאב שלנו, תעשה משהו בבקשה", כתבה לזר. "המציאות הזאת לא הגיונית. צריך לעשות משהו, להפסיק את הגיהינום הזה. יש הרגשה שכולם עסוקים ברפורמה המשפטית וזהו. מקווה שתעשה משהו".
לזר אמרה היום כי "אני יושבת בבית ורואה את מה שקורה עם הטרור, 14 נרצחים החודש, ואני אומרת: די, עד מתי. אני יודעת מה המשפחות האלה הולכות לעבור עכשיו. החיים נגמרים. אצלי החיים נגמרו ב-8 באוקטובר. אי אפשר להמשיך ככה".
2 צפייה בגלריה
פוסט פייסבוק
פוסט פייסבוק
הפוסט שפרסמה לזר בפייסבוק
לדבריה, נתניהו "בתור אח שכול, הוא יודע בדיוק מה אנחנו עוברים, הוא יודע בדיוק את הכאב שלנו. הוא היחיד שיכול להבין אותנו והוא חייב לעשות משהו. פניתי אליו כי הוא רה"מ. צריך לעשות חישוב מסלול מחדש, משהו לא עובד. זה לא הגיוני שאנשים נרצחים ככה. אני נתתי את הדבר הכי יקר לי בעולם ואני רוצה להאמין שזה לא היה סתם. שלא סתם היא נהרגה. אבל אני כבר לא יודעת כי נרצחים פה אנשים, נוסעים במכוניות ונרצחים, וילדים בתחנת אוטובוס וחיילים".
שר הביטחון לשעבר בני גנץ שהיה באולפן ynet ביקש לדבר עם לזר. "נועה רצתה להיות לוחמת, רצתה לשרת, העמידה את עצמה לרשות מדינת ישראל, ואני חושב שהדרישה שלך שמול הנכונות הזאת של אנשים לשרת יהיה משוב חוזר היא דרישה מובנת", אמר גנץ. "דרך השירות שלנו ועצם הנכונות לשרת היא הדבר החשוב, אני מקווה שיהיו כמה שפחות נפגעים, אני רוצה לחזק אותך ככל שרק אפשר, אני חושב שאת אישה נפלאה, שגידלת שתי בנות מקסימות ומאחל לך את כל הטוב שבעולם".
לזר השיבה, "תודה רבה, אני אוהבת אותך ממש, באמת, אתה איש מקסים, תודה רבה לך על הכול. ואני מקווה שמישהו יעשה משהו, ושנועה לא הלכה סתם".