ההודעה והשיחה האחרונה של ליאת הייתה "מחזיקה מעמד". היא עוד הספיקה לדבר עם חבר. "זה נורא. כאילו, תרחיש אימים", סיפרה בשיחה. משפחתה ביקשה לעשות כל מה שניתן כדי לאתר ליאת ובעלה אביב שנעדרים מאז הטבח בקיבוץ ניר עוז.

ליאת ואביב אצילי נעדרים מאז הטבח בקיבוץ ניר עוז ביום שבת ב-7 לאוקטובר. היא הספיקה לשוחח עם חבר של בעלה, אופיר כוכבי, שהוקפץ למילואים ולספר לו שבעלה שבכיתת הכוננות עדיין בחיים. בהודעה אחרונה ששלחה בקבוצת וואטסאפ כתבה "מחזיקה מעמד", ואז הפסיקה לענות. ליאת היא אזרחית אמריקאית והשגרירות פועלת למענה. כאמור, אביב קפץ עם כיתת הכוננות להגן על הקיבוץ ואילו היא הסתגרה בממ"ד. מאוחר יותר הבית של השניים נמצא כשהוא שרוף ומפויח. איש בקיבוץ לא ראה אותם מאז. המחבלים ירו בכלבת המשפחה רבי, כלבה נכה עם שלוש רגליים.
3 צפייה בגלריה
ליאת ואביב אצילי
ליאת ואביב אצילי
ליאת ואביב אצילי
ההורים יהודה וחיה בינין, שמתגוררים בקיבוץ שמרת בצפון, הגיעו לאילת כדי להיות עם הילדים של אביב וליאת, בני 18, 20 ו-22. חיה אמרה "היא נשמעה אחרת. זו לא ליאת. היא הייתה מבוהלת. שמעתי את הבכי בקולה. תמיד כשנופלים טילים בניר עוז היא אומרת הכל בסדר. אבל הפעם זו לא הייתה היא".

"חיות אדם היו בקיבוץ"

ליאת ואביב הם זוג שאהב לתת מעצמו. ליאת היא מורה בבית ספר הבשור ומדריכה ביד ושם. אביב הוא מנהל המוסך בניר עוז ומתנדב באלפיניסטים. כל שנה הוא היה עושה שבועיים בחרמון. "אלה אנשים שוחרי שלום, שכולם אוהבים", אמר סיוון להבי, יליד הקיבוץ שהכיר את הזוג. "הם היו בתהליך קליטה לחברות והיו צריכים להיכנס עוד שבועיים לחברות". היחסים בין השניים החלו בשנת שירות, וכשזו הסתיימה היא עברה לגור בניר עוז יחד עם אביב, שנולד במקום.
3 צפייה בגלריה
הוואטסאפ האחרון של ליאת בקבוצת חברים
הוואטסאפ האחרון של ליאת בקבוצת חברים
הוואטסאפ האחרון של ליאת בקבוצת חברים
"ההודעה האחרונה שקיבלתי מליאת הייתה קצרה: זה משוגע כאן", סיפר אביה. הוואטסאפ האחרון ששלחה לקבוצת החברים שלה הייתה "אני מחזיקה מעמד". סיוון אמר כי "אנחנו מחכים לראות אותם שוב איתנו. ליאת נשמעה מאוד מוטרדת בשיחה. היא לא הבינה, כי זה לא אנושי לחשוב דבר כזה, מה מתחולל מחוץ לדלת. כשראינו את המראות הבנו שחיות אדם היו בקיבוץ. היא לא יכלה לדמיין שעוד רגע ישרפו לה את הבית".
3 צפייה בגלריה
ליאת ואביב אצילי הנעדרים מהטבח בניר עוז
ליאת ואביב אצילי הנעדרים מהטבח בניר עוז
ביתם השרוף של ליאת ואביב
יהודה אמר כי "אם מה שהיה זה מה שיהיה אנחנו כהורים בבעיה. אי אפשר לטפל ב-30 נעדרים כמו ב-130. אנחנו באירוע שונה לגמרי ותוך כדי מלחמה. זה לא יכול להיות כמו גלעד שליט שהסיפור נמרח על 5 שנים. אני מבין שזו לא העת לדבר פוליטיקה, אבל הראש של הנהגת מדינת ישראל לא במקום הנכון להתמודד עם זה. אזרחי מדינת ישראל צריכים להבין שהטבח בניר עוז הוא תוצאה של דרך מוטעית. כל הדרך של הממשלה מוטעית. הכל. אני לא בטוח שההנהגה תצליח להתמודד עם זה".