איברהים והדיל כבהא, בני זוג מחור סאקר שבוואדי ערה, היו בדרכם חזרה משכם ביום רביעי האחרון בשעות הערב, כשרכבם ספג לפתע מטח אבנים סמוך לעיר - לדבריהם מצד מתנחלים. כבהא, שהייתה בחודש השני להריונה, הייתה בהלם ובחרדה - ופונתה מהמקום לבית החולים לניאדו בנתניה, שם טופלה ובהמשך שוחררה. בהמשך היא סבלה מכאבים עזים ודימום, וכשהלכה למרפאה ביישוב ברטעה - בישר לה הרופא שהפילה את העובר שהיה בבטנה.
"הכביש היה חסום באבנים", סיפר איברהים ל-ynet על התקרית ליד שכם, ועל הבהלה הגדולה שאחזה בו ובאשתו. "יצאתי מהרכב כדי לברר את הסיבה, ובאותו רגע הותקפנו באבנים על-ידי מתנחלים. לא הבנו מה קורה. ביקשנו מחיילים בג'יפ צבאי שעבר בסמוך לסייע לנו, ואחרי שהבינו שאנחנו אזרחים ישראלים הם הזעיקו אמבולנס שלקח את אשתי לבית החולים".
2 צפייה בגלריה
איברהים והדיל כבהא בני הזוג שהותקפו ובעקבות ההתקפה האישה עברה הפלה
איברהים והדיל כבהא בני הזוג שהותקפו ובעקבות ההתקפה האישה עברה הפלה
חיכו לילד ראשון. בני הזוג כבהא
2 צפייה בגלריה
בני הזוג איברהים והדיל כבהא שהותקפו ובעקבות ההתקפה האישה עברה הפלה
בני הזוג איברהים והדיל כבהא שהותקפו ובעקבות ההתקפה האישה עברה הפלה
בני הזוג דורשים שיכירו בהם כנפגעי פעולת איבה. הרכב שספג אבנים
איברהים אמר כי צה"ל אמנם ליווה את רכבו, אך לא עצר את מיידי האבנים. "שוטר הגיע למקום וצילם את הנזק שנגרם לרכב", אמר. "ביקשתי מהחיילים ללוות אותי, ובדרך הם ראו את המתנחלים שחסמו את הכביש וזרקו אבנים. החיילים לא עשו כלום, ואמרו לי 'עכשיו אתה יכול להמשיך, הדרך בטוחה'. ואז שוב יידו לעבר הרכב אבנים, אז חזרתי לחיילים וביקשתי שילוו אותי עד מחסום תאנים, ואכן כך קרה".
בהמשך, כאמור, נודע לבני הזוג כי הדיל הפילה את העובר שהיה בבטנה. השניים מספרים כי כשחזרו מבית החולים סבלה הדיל מדימום, הלכה למרפאה בברטעה, ולמחרת הודיע לה הרופא על ההפלה. לדבריה, "חיכינו לילד שלנו, וכשנודע לנו על ההפלה היה לא פשוט. עד עכשיו אני בהלם, בוכה כל הזמן ולא מרגישה טוב. הגזענים האלה רצחו את הילד הראשון שלנו, הילד שחיכינו לו. אני מקווה שהמשטרה תגיע לתוקפים ותעניש אותם. אם זו הייתה יהודיה - היו מתייחסים למקרה כרצח וכל המדינה הייתה סוערת. בגלל שאנחנו ערבים, היחס שונה ומזלזל".
אחרי שנודע לבני הזוג כבהא על הפלת העובר, הלך איברהים לתחנת המשטרה באריאל ודרש להכיר בהם כנפגעי פעולת איבה - בגלל הרקע הלאומני של האירוע. "החוקרת אמרה לי 'אנחנו עושים זאת רק במקרה של יהודים שמותקפים על רקע לאומני'", אמר. "שאלתי אותה מדוע קיימת אפליה כזו למרות שיש לי תעודת זהות ישראלית, והיא אמרה 'זה החוק, אני לא יכולה לעשות כלום'". בכל מקרה, הכרה כנפגע פעולות איבה לא מגיעה מהמשטרה אלא על-ידי ביטוח לאומי.
איברהים סיפר כי הופתע מתשובת החוקרת: "אני עובד באמבולנס ומסייע ליהודים וערבים בלי אפליה. המשטרה מעודדת גזענים להמשיך לתקוף ערבים כמה שיותר".
המשטרה התעלמה בתגובה מטענות בני הזוג על שאירע בתחנת המשטרה, ומסרה: "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא. מיד עם קבלת דיווח אודות הפרת סדר וידויי אבנים סמוך למחסום תאנים בשומרון, שוטרים הגיעו למקום, פגשו במודיע וגבו עדותו. בסיום טיפול הופנה להגשת תלונה מסודרת בתחנה. בעקבות האירוע, המשטרה פתחה בחקירה ותפעל למצות את הדין עם המעורבים".