4 צפייה בגלריה
הזוג מתאחד בנתב"ג
הזוג מתאחד בנתב"ג
ורה והמילטון לירה עם בתם יהודית ובן זוגה סול, הבוקר בנתב"ג
בני הזוג ורה והמילטון לירה, אזרחי ברזיל בשנות ה-60 לחייהם, שמשרד הפנים אסר עליהם השבוע להיכנס לארץ לחתונת בתם, התאחדו היום (יום ה') סוף סוף איתה ועם בעלה לעתיד, שניהם עולים חדשים. ביום ראשון גורשה האם ורה למדריד בטענה שהיא התכוונה להשתקע בישראל, ובעלה המילטון התמוטט בשדה התעופה ואושפז בבית החולים שיבא. רק היום, בעקבות מאבק משפטי, הותרה כניסתה לארץ.
בני הזוג לירה הגיעו לישראל כדי להשתתף בחתונת בתם יהודית עם בן זוגה סול רוטמן. אולם פקחי רשות ההגירה והאוכלוסין בנתב"ג סירבו לאפשר להם להיכנס אף שהציגו את ההזמנה לחתונה ואת החוזה שעליו חתם הזוג הצעיר מול אולם האירועים.
כתוצאה מהלחץ איבד המילטון את הכרתו, התמוטט והובהל לבית החולים. באותו זמן הועלתה אשתו ורה בכפייה למטוס וגורשה למדריד. טיסתה חזרה לברזיל תואמה על ידי הרשות רק לאפריל, והיא נאלצה לשהות לשם לבדה.
4 צפייה בגלריה
הזוג מתאחד בנתב"ג
הזוג מתאחד בנתב"ג
הבוקר בנתב"ג. "שורת מחדלים ארוכה"
החתן לעתיד סול רוטמן סיפר: "אנחנו ציונים. עשיתי עלייה לפני שבע שנים והייתי חייל בודד בסיירת גולני. אנחנו פה לבד וההורים של יהודית רצו לבוא לעזור לנו, כי אנחנו מארגנים את החתונה בכוחות עצמנו, אז הם הגיעו קצת לפני כן".
בעקבות גירוש האם הגישו יהודית וסול ערר דחוף לבית הדין לעררים, שהוציא צו האוסר על גירוש האב ודרש תגובה ממשרד הפנים. בעקבות זאת התיר משרד הפנים את שהות האב וחזרת האם תחת הפקדת ערבות של 100 אלף שקל.
4 צפייה בגלריה
המילטון לירה
המילטון לירה
האב המילטון לירה אחרי שהתמוטט ביום ראשון
4 צפייה בגלריה
סול ויהודית
סול ויהודית
בני הזוג סול ויהודית. "התנהלות מזעזעת"
מהמשפחה נמסר: "התנהלות רשויות המדינה כלפי הורים של אזרחית ישראלית, שבאו לחגוג את חתונתה ולסייע לה בהכנות, הייתה מזעזעת ובלתי נסבלת. לצערנו - לא זכינו לשמוע לו בדל של התנצלות בידי גורם רשמי, על אף שורת מחדלים ארוכה שיצרה טראומה של ממש".
עו"ד תומר ורשהעו"ד תומר ורשהצילום: אנטון מיסלאבסקי
הם פירטו את רשימת העוולות שבוצעו כלפיהם, בין היתר: "הפגיעה הפיזית באב, הדרישה מהחתן להפקיד ערבות ללא מתן פרק זמן מינימלי להתארגנות, החתמת ההורים על טפסים בעברית ואנגלית, ללא מתורגמן, ההפרדה בין בני הזוג לאחר הפציעה, דחיפת האם למטוס בלי לדאוג לכך שיש לה ארנק וטלפון, העלמת המזוודות שהותירה את שני בני הזוג בבגדים שלגופם בלבד, היעדר כל יחס אנושי ועוד. לשמחתנו זכינו לתמיכת אזרחים מדהימים, שעוטפים אותנו ומחממים את הלב".
עו"ד תומר ורשה, שמשרדו ייצג את המשפחה, הוסיף: "המשפחה התאחדה בהתרגשות גדולה, אך המקרה פתח תיבת פנדורה של התנהלות קלוקלת בביקורת הגבולות בנתב"ג. פנינו בבקשה לדיון דחוף בוועדת הפנים על מנת למנוע הישנות של התנהלות מסוג זה".
עד כה לא התקבלה תגובת משרד הפנים.