2 צפייה בגלריה
צללית של אישה
צללית של אישה
הפיץ תמונות וסרטונים אינטימיים של 50 צעירות ללא הסכמתן. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
300 שעות שירות למען הציבור, חצי שנת מאסר על תנאי ופיצוי בסך 1,000 שקלים לכל מתלוננת: זה העונש שגזר היום (רביעי) בית משפט השלום בחיפה במסגרת הסדר טיעון על צעיר תושב העיר (20) שהורשע לפני כמה חודשים בהפצת תמונות אינטימיות ופרטים מזהים של לפחות 50 צעירות ישראליות, בהן גם קטינות, ללא הסכמתן. בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון, וציין את הפוטנציאל השיקומי הרב של הצעיר, לאור "כישוריו הרבים". סנגורו אף הודה שמדובר ב"עונש קל במיוחד".
על פי כתב האישום, בינואר 2021 הצעיר הקים וניהל שרת בשם "VIP Israel" בתוכנת המסרים המידיים "דיסקורד", "במטרה למכור גישה למאגר סגור של תמונות וסרטונים, שבהם נחזות צעירות ישראליות בתמונות חשופות המתמקדות במיניותן, או בעת ביצוע אקטים מיניים". בהתאם, השרת הוגדר כך שחלקו נגיש וזמין לצפייה לכל משתמש, אך חלק מהתכנים נדרשו בתשלום. אדם נוסף שזהותו אינה ידועה לתביעה סייע לצעיר בהקמת וניהול השרת.
הצעיר הורשע כי פרסם במאגר מאות תמונות וסרטונים בעלי תוכן מיני של עשרות צעירות, בהן גם נערות, וגבה עבור הגישה אליהם סכומי כסף שנעו בין שבעה ל-28 שקלים. בנוסף, לצד התכנים הוא פרסם גם את פרטי הזיהוי שלהן, במטרה להוכיח כי מדובר בצעירות ישראליות ולא בחומר פורנוגרפי מרחבי העולם.
2 צפייה בגלריה
האקר האקרים מתקפת סייבר אילוסטרציה
האקר האקרים מתקפת סייבר אילוסטרציה
הורשע בפרסום תמונות וסרטונים מיניים ללא הסכמה. אילוסטרציה
(צילום: רויטרס)
כמעט כל המתלוננות העידו כי חוו הטרדות רבות בטלפונים האישיים שלהן, ברשתות החברתיות ואף ברחוב. חלקן דיווחו כי פנו לטיפול פסיכולוגי בעקבות דיכאון וחרדות, ורובן העידו כי הן מתקשות לצאת למרחב הציבורי, ולתת אמון בגברים. לאחר שהורשע, הצעיר נשלח לתסקיר שירות מבחן, שהתקבל היום. התביעה והסנגוריה הגיעו להסדר טיעון שמאמץ את המלצות התסקיר, שעל פיו נגזר על הנאשם עבודות לתועלת הציבור, מאסר על תנאי ופיצוי ל-50 המתלוננות.
השופטת אורית קנטור כתבה כי "הסדר הטיעון מקיים את האיזון הראוי בין האינטרס הציבורי הפרטני והאינטרס הציבורי הרחב שמייצגת התביעה, לבין טובת ההנאה שניתנה לנאשם". השופטת ציינה כי "הנאשם עבר הליך שיקומי ועתיד להתגייס לצה"ל ומן הסתם לתרום למדינה, והוסיפה כי היא ממליצה לצה"ל "לשקול את ההליך השיקומי המשמעותי שעבר, ולשלבו בשירות משמעותי שבו ינצל את כישוריו הרבים".
עו"ד שלומי שרוןעו"ד שלומי שרון
בא כוחו של הנאשם, עורך הדין שלומי שרון, הודה לאחר גזר הדין כי "אין ספק שמדובר בעונש קל במיוחד וחריג ביותר". שרון הוסיף כי "אני שמח שבית המשפט והפרקליטות ראו את הפוטנציאל העצום שגלום בשיקומו של מרשי, והעדיפו לשמר אותו על פני שיקולים של גמול והרתעה".