אל חמ"ל התצפיות החדש של גזרת נחל עוז במחנה רעים, חזרו שלשום (ראשון) אחרי כחודש התצפתניות של גדוד 414, שאיבדו 14 מחברותיהן לפני חודש, במתקפת הפתע של חמאס. הן מעידות כי היה ברור להן שיחזרו לחמ"ל, לתפקיד ולגזרה על אף האובדן הקשה. "לא היה לי ספק", הדגישה רב"ט שיראל, "אני אוהבת את התפקיד - מה שקרה לא יעצור אותי, להיפך. זה משהו שרציתי לעשות עוד כשהתגייסתי. אני היום שוקלת פיקוד וקצונה".
3 צפייה בגלריה
 מימין רב"ט מוריה ורב"ט שיראל
 מימין רב"ט מוריה ורב"ט שיראל
רב"ט מוריה ורב"ט שיראל. "רוצות לעשות הכי טוב בשביל החברות שאיבדנו"
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
הקצינות בפתיחת חמ״ל התצפיתניות של נחל עוז
הקצינות בפתיחת חמ״ל התצפיתניות של נחל עוז
"מילות השיר קיבלו משמעות אחרת, המטרה להנציח אותן"
(צילום: דובר צה"ל)
הכותרת
מאחורי מעורבות ארה"ב במלחמה / נדב איל
24:24
חברתה, רב"ט מוריה, העידה כי "אחרי מה שקרה, הבנו עוד יותר כמה אנחנו חשובות כאן. אנחנו מכירות את הגזרה הכי טוב ועם כל החששות, עשיתי את הצעד הנכון לחזור לכאן, בשבילנו אבל קודם כל בשביל החברות שלנו. המחשבות הן עליהן, הן כאן איתנו בהרגשה וזה נותן לנו מוטיבציה להמשיך".
ב-7 באוקטובר, הן היו בביתן. "ברגע שהייתה אזעקה במרכז הארץ ישר התקשרתי לחמ"ל", סיפרה מוריה. "חשבתי שאם במרכז יש אזעקות, אז בעוטף זה בעוצמה גדולה יותר. אמרו שיש אירוע גדול. קיבלנו סרטונים מהמיגונית אחרי כמה דקות וזהו, מאז נותק הקשר".
מאותה שבת, הן שהו בביתן עם משפחותיהן ששבו לחמ"ל החדש שנפתח. "היינו צריכות את הזמן להבין מה קורה ולעכל את הסיטואציה, החברות שאיבדנו וכל מה שקרה שם", הסבירה שיראל. "חזרנו עם כל הכוחות. באנו לטרוף את החמ"ל ואנחנו רוצות לעשות את הכי טוב בשביל החברות שלנו. היום הזה היה מאוד מורכב ויש המון רגשות מעורבים. בנו לנו חמ"ל מאפס ויש התרגשות והתפעלות, ומצד שני יש את המחשבות על החברות שלא איתנו כאן. בשבילן אנחנו פה".
3 צפייה בגלריה
התצפיתניות והלוחמות שנפלו
התצפיתניות והלוחמות שנפלו
התצפיתניות והלוחמות שנפלו
(צילום: דובר צה"ל)
מוריה הוסיפה: "אחת החברות הטובות של שתינו, עוד מההכשרה, היא הדר ז"ל. היא תמיד הייתה שומעת את השיר 'יהיה טוב' של יסמין מועלם, משמיעה לנו אותו בחדר ושרה, השיר הזה תפס משמעות אחרת פתאום. אמרו שזה ההמנון של המלחמה הזאת. המטרה שלנו זה להנציח אותן בשביל שבאמת באמת, בסוף יהיה טוב".
במהלך פשיטת המחבלים, תצפיתניות ובלונאי המוצב ביצעו את משימתם לצד כוחות צה"ל נוספים שלחמו קרב קשה כדי להגן על הגזרה. החמ"ל החדש שנבנה, כאמור, במחנה רעים נועד לאפשר לתצפיתניות גדוד 414, שאמונות על ההגנה בגזרת החטיבה הצפונית באוגדת עזה, למלא את משימתן.
ב-7 באוקטובר נפלו התצפיתניות מגדוד 414 סמ"ר ים גלס, סמל שירה שוחט, סמ"ר עדי לנדמן ומפקדת המחלקה סרן שיר אילת, ובקריות האיסוף היבשתי, גם כן מאותו גדוד, רב"ט נועם אברמוביץ', סמל שי אשרם, רב"ט מיה ויאלובו פולו, סמל שיראל מור, רב"ט שירת ים עמר, סמל אביב חג'ג', סמל יעל לייבושור, רב"ט הדר מרים כהן, סמ"ר נועה פרייס וסמ"ר שחף ניסני. בנוסף, במתקפת חמאס נהרגו גם לוחמי גדוד 414 סמל עדי גרומן, סמל שמעון אלרואי בן שטרית, סמל דניאל שפרבר, סמל שמעון לוגאסי, סמל אמיר איל, סמ"ר אור מזרחי, סמ"ר נטע בר עם וסמ"ר מקס רבינוב.