תלמיד כיתה י"א בן 16 מבית ספר תיכון בגן יבנה אושפז אתמול (יום ג') במצב קשה עם פגיעת ראש לאחר שהותקף במקל על ידי תלמיד אחר בעקבות עימות ביניהם בשיעור ספורט. הנער התוקף נעצר על ידי משטרת מרחב לכיש ומעצרו הוארך בבית המשפט.
מחקירת האירוע עולה כי השניים נתקלו זה בזה במהלך משחק כדורסל במסגרת השיעור והתפתח ביניהם ויכוח שלא הוביל לאלימות במגרש. אך זמן מה לאחר מכן, כשהקורבן היה בדרכו לשיעור אחר, התנפל עליו התוקף מאחור וחבט בו בראשו במקל. על פי עדי ראייה, הוא המשיך לבעוט בו בחוזקה בעודו מוטל על הקרקע. תלמידים שהיו במקום הצליחו להשתלט על הנער, שהיה לדבריהם "אחוז טירוף".
1 צפייה בגלריה
בית הספר שבו התרחש העימות
בית הספר שבו התרחש העימות
"אני לא מאמין לאכזריות". בית הספר שבו אירעה התקרית
(צילום: אריק מרמור)
הקורבן איבד את הכרתו וטופל על ידי תלמידות שמתנדבות במד"א וצוות מורים שהוזעק למקום. הוא פונה לבית החולים שניידר בפתח תקווה עם פגיעת ראש ומצבו עדיין מוגדר קשה. הבוקר הוא פקח את עיניו והחל לתקשר עם הסביבה.
סבו של הפצוע, משה, אמר בשיחה עם ynet: "אנחנו ממתינים לבדיקת ה-CT כדי לראות אם אין עוד פגיעות בתוך גזע המוח ואז נוכל להיות יותר רגועים ולומר שהמצב השתפר. הוא דיבר עם אבא שלו בקול חלש. עדיין יש לו קושי בגפיים. אנחנו מתפללים כל הזמן ונקווה שיהיה בסדר. זה ילד לא אלים שמעולם לא הסתבך בדבר כזה. התוקף היכה אותו במקל שראשו מפוצל לשני קצוות. הוא הכה באזור גזע המוח והקודקוד ושם השבר. הוא עבר ניתוח שנמשך חמש שעות".
לדברי הסב, אחרי הוויכוח במשחק הכדורסל הם המשיכו לשחק עוד 35 דקות. "אני לא מאמין לאכזריות", הוסיף. "איך אפשר להגיע לדרגה כזאת של כעס, שנאה וזעם? הוא ילד בעייתי. אתמול היה ראש המועצה והוא הבהיר זאת בצורה בהירה".
ממועצת גן יבנה נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה את מקרה האלימות החריג. הבוקר הגיעו לבית הספר נציגים מהשירות הפסיכולוגי, השירותים החברתיים, ממשרד החינוך, מהפיקוח על החינוך ומשטרת ישראל ופגשו את התלמידים והצוותים על מנת לתמוך בהם. הבוקר נפתחו הלימודים בכל מוסדות החינוך בגן יבנה בחינוך נגד אלימות. המועצה מבקשת לשלוח איחולי החלמה לנער וסומכת על משטרת ישראל שתמצה את החקירה בנושא עד תום".