יומיים לאחר שאחמד שריף (47) מקלנסווה נורה למוות בעיר מגוריו, משפחתו עדיין מחכה לקבל פרטים על הרצח. "הוא נרצח בדם קר רק בגלל שעסק בסולחות בין משפחות מסוכסכות", אמרו קרובי משפחתו.
אחמד נורה למוות שלשום כשיצא לקנות חלב לבנו הפעוט. "הוא היה איש דתי וישר, המשטרה בעצמה ביקשה ממנו שישלים בין אנשים מסוכסכים", סיפר אביו של הנרצח, חאזם. "למה רצחו אותו? אני רוצה לדעת מה הסיבה ומה עשה? בחיים לא פגע באף אדם. ביום הרצח יצא לקנות חלב לילדו ולא חזר".
3 צפייה בגלריה
הנרצח בקלנסווה וזירת הרצח
הנרצח בקלנסווה וזירת הרצח
"למה רצחו אותו?". אחמד שריף וזירת הרצח בקלנסווה
עבד אלמועטי, אחיו של הנרצח, סיפר כי אחמד "הקריב את חייו למען האנשים. רצחו אותו בגלל שכל הזמן עשה סולחות. בשל דרכו הטובה וכוונתו למגר את הפשיעה והאלימות. לכן יש כאלו ששנאו אותו, כי הוא היה איש של כבוד עם מעשים טובים. גינה את האלימות והתפלל במסגדים".
על הטענות שהיה מסוכסך עם אחרים אמר האח כי "הכול שקר. מי שאמר שהיה מוכר למשטרה, אין בסיס לטענות אלו. היה לו תיק נקי. מפקד במשטרה ביקש ממנו להגיע למשרדו, אמר לו 'אנחנו צריכים שתשלים בין אנשים', בגלל זה אח שלי נרצח. אנחנו לא מסוכסכים עם אף משפחה. אין לנו סכסוכים".
3 צפייה בגלריה
חאזם ו עבד אלמועטי שריף
חאזם ו עבד אלמועטי שריף
"שנאו אותו כי עשה מעשים טובים". אחיו ואביו של הנרצח
3 צפייה בגלריה
סובחיה שריף
סובחיה שריף
"חטפו אותו ממני, נשאר רק הזיכרון". אימו של אחמד
האח הוסיף כי "הבית שלנו פתוח לכל מי שצריך לעשות סולחה ואם מישהו מסוכסך עם מישהו, הוא יכול להגיע לבית שלנו. כל אדם, הבית שלנו פתוח לכל עם ישראל".
אימו של הנרצח, סובחיה, סיפרה כי "תמיד התגעגעתי לבן שלי אחמד וחיכיתי לרגע לשבת איתו ולהתחבק איתו, אבל הפושעים חטפו אותו ממני, ורק הזיכרון הטהור שלו נשאר. בני אהוב לבי עזב אותנו והשאיר לנו צער וכאב. לא אשכח אותו עד היום האחרון בחיי. הייתי רוצה להיות במקומו ולא להיות בהלווייתו".