הגשת כתב האישום נגד התלמיד בן ה-15 מתל אביב בגין אונס ותקיפות מיניות של שש נערות בנות גילו, והפרשה בכלל, יצרה שיח חשוב בקרב נערות ונערים מהתיכונים שבהן לומדות המתלוננות. תלמידות סיפרו כי שינה פתיחות בנושא, ועל החשיבות בלהתלונן ולהציף את הדברים כדי למנוע ככל שניתן פגיעות עתידיות.
"אני מבינה שכתב האישום הוגש די מהר וזה לא רק בגלל שהבנות התלוננו, אלא גם בגלל שהן בחרו לשתף את זה ברשתות החברתיות או את הקרובים להן. זה גם בהחלט נתן לעוד בנות את הכוח להתלונן", אמרה אחת הנערות.
3 צפייה בגלריה
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
"זה ייתן לנערות בכל הארץ את האומץ לקום ולהתלונן". בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
הפגנת "אני מאמינה לך", בני נוער במחאה על מקרי האונס בבית הספר בתל אביב
הפגנת "אני מאמינה לך", בני נוער במחאה על מקרי האונס בבית הספר בתל אביב
בני נוער במחאה בעקבות האונס. "כולם אומרים שהם מאמינים להן. זה חשוב"
(צילום: מוטי קמחי)
היא הוסיפה: "מאז המקרה אנחנו מדברים על הנושא הרבה יותר בבית הספר. כי פתאום גילינו שאלה דברים שקורים גם בגיל שלנו. השיח גם יצר מצב שבו עוד בנות, חלקן גם כתבו לי על זה הודעות, שמבינות היום שקרו להן מקרים שהיו חציית קו אדום. דברים שלא היו אמורים לקרות להן וזה לא רק עם הנער הזה, אלא בכללי. זה באמת מראה כמה זה חשוב לצאת ולהתלונן".
נערה נוספת אמרה כי "בהתחלה זה היה מאוד מפתיע. היו שמועות בבית הספר אבל לא על מעשים כאלו חמורים. זה היה שוק. בשכבה שלי בהתחלה היו ממש שיחות על הנושא. נפתח שיח ויש יותר נועזות לבוא ולהגיד ולספר".
לדבריה, "היו בהתחלה חברים שלו שניסו להגן עליו ודיברנו על הדברים מתוך הבנה שמדובר במעשה כל כך נורא שאין מקום להגן על זה. זה ממש יצר מודעות לנושאים האלו ושלא מתעלמים מזה. גם היום כשהוגש כתב אישום אנחנו מבינות שייעשה פה צדק וזה חשוב".
3 צפייה בגלריה
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
שלט "מאמינות לך" על גדר בית הספר בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
נערה אחרת שיתפה: "אני כל כך גאה בנערות שהתלוננו. אני גאה בהן שהן בחרו לא לשתוק ולגרום למי שפגע בהן להיענש. אני מאמינה שזה ייתן לנערות בכל הארץ את האומץ לקום ולהתלונן. זה לא קורה רק בתל אביב ואולי יש כאלו שעוד מתביישות ועכשיו הן יכולות להבין שרק למי שפוגע יש במה להתבייש. אני רואה הרבה תגובות ברשתות שמחבקות אותן וכולם אומרים שהם מאמינים להן. זה חשוב".
עורכות הדין דנה פוגץ' וענבר קידר-ברוך, המייצגות את אחת המתלוננות נגד הנער, מסרו כי "הנפגעת הקטינה שאנו מייצגות רואה בסיפוק את הגשת כתב האישום היום נגד הנאשם בעבירות מין חמורות, ומבקשת מהפרקליטות לפעול באופן בלתי מתפשר, גם למען הרתעת הרבים. חשוב לנפגעת לקרוא לנפגעות ונפגעים להגיש תלונה נגד הפוגעים בהם כדי להביא לכך שהצדק ייעשה וגם ייראה".
המקרה הטריד מאוד גם את הורי התלמידים בתיכון המדובר. עם הגשת כתב האישום אמר אבא לתלמיד בבית הספר ופעיל בוועד ההורים כי "זה יום עצוב מאוד. עצוב שנער בן 15 מקבל כתב אישום כזה חמור. בתור אבא כואב לי על ההורים של אותו נער אבל בראש ובראשונה, אנחנו מחבקים את הנערות".
האב הוסיף כי "צורת הפעולה של הנער מלמדת שהוא לא בוחל בשום אמצעים ואין לו אף קו אדום. אני מאמין שבנקודת הזמן הנכונה ובטיפול נכון היה אפשר למנוע את התוצאה המצערת הזאת. ביום כזה כל הורה צריך להסיק מסקנות עם ילדיו ולחזור וללמדם מה מותר ומה אסור, וכמובן להיות בתקשורת מלאה עם המתבגרים שנראה שהלכו לאיבוד בזמן האחרון".
ציפי ברנד, סגנית ראש העיר תל אביב, אמרה כי היא "מברכת על שהמשטרה חקרה את הנושא במהירות ומקווה שמערכות האכיפה השונות יידעו להביא צדק עבור הנערות המתלוננות. יש לזכור כי לזכות הנער עומדת חזקת החפות, ויש לפעול לשיקומו".
פורסם לראשונה: 22:07, 23.12.21