3 צפייה בגלריה
דני חייט ז"ל
דני חייט ז"ל
חופית ואלה בבת המצווה ודני חייט ז"ל
(צילום: כפרי אזולאי, גיל נחושתן)
בת מצווה של שמחה וזיכרון: אלה חייט מעפולה, שנולדה בתום ימי השבעה לאביה הכבאי דני חייט שנספה באסון הכרמל בדרכו להציל חיים, חגגה אמש (חמישי) עם קרוביה וחבריה את יום הולדתה ה-12.
אמה, חופית חייט, סיפרה כי לאחר האסון נולדו תשעה ילדים לחללי האירוע, וכי אלה הייתה הראשונה שבהם. האם סיפרה כי כדי ליצור הפרדה בין השמחה לעצב הוקדמה חגיגת בת המצווה בחודשיים, על מנת למנוע מצב שהאירוע יתקיים בסמוך לטקסי הזיכרון לדני. "אלה החליטה שהיא מפרידה בין טקסי הזיכרון העצובים לבין אירוע השמחה הפרטי שלה", אמרה.
החגיגה התקיימה בביתו של נצ"מ גל בר בעפולה, בן זוגה של האם חופית, שמתנדב במשמר הגבול. באירוע השתתפו כ-200 איש, בהם האחים של אלה, בני משפחה וחברים קרובים, וכן חלק מאלמנות אסון הכרמל ובני משפחות ההרוגים.
3 צפייה בגלריה
בת מצווה לאלה חייט
בת מצווה לאלה חייט
"מגדלת ילדים בבית שמח ואופטימי לצד הזיכרון". חופית ואלה חייט
(צילום: גיל נחושתן)
בניגוד לבני נוער רבים שמעדיפים גני אירועים, בחרה אלה לציין את האירוע בביתה. "היא ילדה מיוחדת ולכן בחרה לחגוג בחצר, כדי שתרגיש בבית", סיפרה האם.
חופית הוסיפה כי "אלה נולדה בדיוק בסיום השבעה ומעולם לא זכתה להכיר את אביה הגיבור. היא גדלה על מיתוס הגבורה של דני, הלוחם האמיץ שהקריב את חייו כדי להציל אחרים. זו שמחה גדולה וחשובה במיוחד, אנו חוגגים לצד זכרו של דני עם המון שמחה.
"אני מגדלת שלושה ילדים מאושרים בבית שמח ואופטימי לצד הזיכרון. חשוב שלמרות האסון הכבד הבית יהיה שמח וימשיך את דרכו של דני, שהיה איש שמח ואופטימי".
מוטי חייט, אביו של דני, אמר ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי "זהו ערב מרגש ומשמח שכולו של אלה", ובן זוגה של חופית הוסיף כי "אלה היא ילדה מיוחדת ומדהימה וכולנו מאושרים שהצלחנו לשמח אותה".
3 צפייה בגלריה
דני חייט ז"ל
דני חייט ז"ל
דני חייט ז"ל
(צילום: כפרי אזולאי)
אסון הכרמל, מהנוראים בתולדות המדינה, התרחש בדצמבר 2010. שריפת ענק שפרצה ביערות גרמה למותם של 44 בני אדם ובהם 37 צוערים של שב"ס שהיו בדרכם באוטובוס לחלץ אסירים מכלא דמון שבכרמל, נהג האוטובוס, שלושה קציני משטרה, הכבאים דני חייט ואורי סמנדייב וכן הנער אלעד ריבן בן ה-16, שהתנדב בשירותי הכבאות.
חייט וסמנדייב הוזעקו לתגבר את הכוחות בדליקה ואספו בדרך את ריבן. בדרכם להציל את לכודי האוטובוס נקלעו למלכודת אש בעצמם ומתו מות גיבורים. אחיהם של חייט וסמנדייב התגייסו לשירותי הכיבוי בעקבות האסון, ועל שמו של הנער נקראה יחידת הכיבוי האווירי של מדינת ישראל "טייסת אלעד".