3 צפייה בגלריה
הכפר הלא-מוכר אל-עראקיב
הכפר הלא-מוכר אל-עראקיב
הכפר הלא-מוכר אל-עראקיב
(צילום: בראל אפרים)
מצד אחד מכנים זאת ברע"מ "צינור חמצן המבטיח מרווח נשימה לכפרים הבלתי מוכרים". מצד שני אומרים בציונות הדתית כי זו "מכירת חיסול של ישראל לתנועה האיסלאמית". אבל למעשה, כפי הנראה מדובר על פער של 20 מטר בלבד בין מה שנקבע בממשלה הקודמת למה שהוחלט כעת.
בהודעת רע"מ, מפלגתו של מנסור עבאס, נכתב הערב (ראשון) כי "בעקבות החלטת ממשלה חשובה שהתקבלה היום לגבי הכפרים הבלתי מוכרים אפשר יהיה להרחיב בתים עד 70 מטר, ללא צווי הריסה".
3 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
ח"כ מנסור עבאס. "תיקון חשוב"
(צילום: יואב דודקביץ)
לפי רע"מ, במסגרת ההסכם החדש בין המפלגה לממשלה אושרו תיקונים הנוגעים להליכים משפטיים בהרחבת בתים קיימים ובניית בתים חדשים בכפרים בלתי מוכרים בנגב: "התיקון מבטיח אפשרות להרחיב את המבנים הקיימים עד ל-70 מטר ובניית בתים חדשים באותו גודל, בתיאום עם הגורמים המוסמכים. זה פותח את הדרך לזוגות צעירים לבנות בית מבלי לדאוג להריסה או להפרה".
בנוסף, טענו במפלגתו של עבאס, "הדבר מונע הרס תוספות בנייה קיימות, מאפשר שיפוצי בתים קיימים ומעניק אפשרות לתושבים המבצעים פרויקטים ציבוריים במקום מגוריהם או בקרבתו - כמו רחובות ומסילות רכבת - להזיז את בתיהם באופן זמני ולבנות תשתית להגיע לבתים אלו, עד חזרה לבתים או מציאת פתרון דיור קבוע. תיקון זה נתפס כצינור חמצן המבטיח מרווח נשימה למשפחות הכפרים הללו על מנת לקבל את זכותם להכרה".
3 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' הציונות הדתית
בצלאל סמוטריץ' הציונות הדתית
ח"כ סמוטריץ'. "מכירת חיסול של ישראל לתנועה האיסלאמית"
(צילום: יואב דודקביץ')
אבל גורמים בקואליציה אמרו ל-ynet כי למעשה מדובר על פער של 20 מטרים בלבד בין המצב כיום לבין המצב העתידי. לדבריהם, שר הרווחה מאיר כהן פנה ליועץ המשפטי לממשלה בחודש פברואר כדי להגדיל את אי-האכיפה מ-50 מטר, כפי שקבעה הממשלה הקודמת, ל-70 מטר.
למפלגתו של בצלאל סמוטריץ', הציונות הדתית, הדבר לא הפריע לתקוף בחריפות את ימינה ואת העומד בראש, ראש הממשלה נפתלי בנט: "בנט, שקד, אורבך וכהנא, חבורת האופרטוניסטים המופקרת של ימינה, פתחו במכירת חיסול של מדינת ישראל לתנועה האיסלאמית למען שרידותם הפוליטית. לעולם לא נסלח".