דובר צה"ל התיר היום (ראשון) לפרסום כי שני לוחמי צה"ל במילואים נפלו בקרבות ברצועת עזה. רב-סמל מתקדם אלירז גבאי, בן 37 מפתח תקווה, לוחם בגדוד 7810, חטיבת "יפתח" (11), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה, ורב-סמל ליאב סעדה, בן 23 מטבריה, לוחם בגדוד ההנדסה 7107, נפל היום בקרב בצפון רצועת עזה.

אלירז הותיר אחריו זוג הורים, אחות, ואישה בהיריון מתקדם, קורל, שנפרדה ממנו בעמוד האינסטגרם שלה: "מה קשור אלמנה בגיל 27? אשתך מכורה תמיד ואוהבת אותך ברמות שכואב בגוף. אהבת חיי, הלב מסרב להאמין שכבר לא תחזור". אלירז, שגדל והתחנך בטבריה, רק חיכה ללידת בנו הבכור. היום, הוא ייקבר בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בטבריה. רק לפני שבוע, חגג אלירז יום הולדת, וקורל כתבה לו ברכה בה ביקשה בין היתר שיחזור בריא ושלם מהלחימה.
"מלך העולם שלי, גאוות ליבי, כל פעם מקבלים פרופורציות קצת אחרות, אז השנה ליום הולדת אני אאחל לך רק שתחזרו בריאים ושלמים בגוף ובנפש, אתה וכל הצוות", כתבה קורל. "מבטיחה שלכל השאר אני אדאג, רק תחזרו אלינו בריאים במהרה. אני אוהבת אותך ברמות שאי אפשר לתאר ולמרות הימים הקשים שמחה שיצא לנו לפחות להיות ביחד היום, עד הפעם הבאה. גאה בך מלך שלי, אתה הכי טוב בעולם".
4 צפייה בגלריה
אלירז גבאי ז"ל עם בת זוגו קורל
אלירז גבאי ז"ל עם בת זוגו קורל
אלירז גבאי ז"ל עם אשתו קורל. "הלב מסרב להאמין שכבר לא תחזור"
4 צפייה בגלריה
אלירז גבאי ז"ל
אלירז גבאי ז"ל
קורל נפרדה מבעלה בעמוד האינסטגרם שלה
אימו של אלירז, אביבה, אמרה ל-ynet כי "הוא באמת היה גיבור וילד מדהים .למרות שהוא לא היה חייב להתגייס, הוא רצה להתגייס ולהילחם עם החברים שלו". לדברי האם, "הוא תמיד אהב לדבר בדרכי שלום, אמר שכולנו אחים, כולנו יהודים, כולם נלחמים כתף אל כתף, לא משנה מי. גם בסרטון האחרון שהוא שלח ביום שישי של הצוות, אז כשהגיע תורו לדבר הוא אמר 'ביחד ננצח'".
אביבה סיפרה כי היא ראתה את אלירז בפעם האחרונה ביום שני האחרון. "הוא נפצע, ואז יצא לחופש. אחר כך הוא נשאר לעוד כמה ימים מכיוון שכל הצוות שלו יצא להתרעננות, והוא חזר איתם בחמישי". לדבריה, "החברים שלו בצוות מאוד מאוד אהבו אותו. רק לפני שבוע, כשהוא היה פה והם היו בעזה, הם עשו סרטון ושרו לו יום הולדת שמח".
האם הוסיפה כי "תמיד אמרתי לו שישמור על עצמו. ביקשתי ממנו לפני כל משימה להגיד 'שמע ישראל', והוא תמיד אמר 'אנחנו כולם נלחמים, תתפללו בשבילנו שנצליח'". לדבריה, "לא רצינו שהוא ילך אבל הוא לא ויתר. הוא אמר 'זה החינוך שלך, חינכת אותנו להתגייס, לאהוב את המדינה. הרי היית מחנכת בישראל, חינכת אותנו כך'".
כרמלה סרי, דודתו של אלירז, סיפרה ל-ynet כי נודע לה על נפילתו אתמול ב-12 בלילה, וציינה כי "מאז הלילה הוא לא לילה והיום הוא גם לא יום". היא הוסיפה: "איבדנו את אלירז. ילד מדהים, גבר מדהים. הייתה לו עזרה לזולת ענקית עם איזה כבוד לאנשים שיותר מבוגרים ממנו. תמיד נתן כבוד".
דודתו סיפרה כי כששמעה שהוא נפצע, אז "התקשרתי אליו ושאלתי אותו מה איתו. הוא אמר לי, 'דודה, הכול בסדר. רק שריטה קטנה'. אמרתי לו כפרה עליך, תחזור. אתה פצוע, תישאר עוד קצת עד שתחלים. אז הוא השיב לי: 'מה את עושה מזה סיפור? כולה רסיס קטן". לדברי כרמלה, "הוא היה מאוד ערכי, אהב את המדינה ואת מה שהוא עשה. אולי הם יהיו הנופלים האחרונים. בעזרת השם שיהיו אחרונים ושלא ייכנס לאף בית".
4 צפייה בגלריה
אלירז גבאי ז"ל
אלירז גבאי ז"ל
קורל גבאי כותבת על אלירז ז"ל
4 צפייה בגלריה
רס"ל (במיל') ליאב סעדה ז"ל
רס"ל (במיל') ליאב סעדה ז"ל
בן 23 בנופלו. רס"ל (במיל') ליאב סעדה ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
שלומית, חברה של בני הזוג גבאי, כתבה בפייסבוק: "בוקר לא הגיוני. תחושה של אגרוף חזק בבטן. החצי של האישה הכי טובה ושמחה שאני מכירה לא איתנו עוד. הוא באמת החצי שלה. הם משלימים בצורה מרגשת". היא הוסיפה כי "אין היגיון כששלם מתפרק וגם אין משפט קוהרנטי לומר. אני פשוט מחבקת אותך ילדת לב קטנה. מחבקת ואוהבת אותך. ולך, גיבור ישראל, תודה ששמרת עלינו. וסליחה שאיבדת את חייך בשבילנו".
מיכל, חברה נוספת של בני הזוג, סיפרה בעמוד הפייסבוק שלה כי "כל הלילה לא הצלחתי לישון. בכיתי, כאבתי ,נרדמתי ושוב התעוררתי". היא פנתה לאשתו של אלירז: "קורלי, איך זה קורה דווקא להכי טובים?! אין לי מילים לתאר את הכאב, בטוחה שאלירז יהיה המלאך השומר שלך(ם) מלמעלה".