ברקע מצבה העדין של הקואליציה והעובדה שהיא לא מצליחה לקדם נושאים רבים שבמחלוקת, כמה מחבריה צפויים לקחת חלק בכינוס החדש של שדולת ארץ ישראל בכנסת. בין היתר יגיעו למפגש של השדולה יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן, יו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך וח"כים נוספים מימינה.
השדולה שצפויה לאתגר את הממשלה מימין תתכנס לדיון ראשון ביום שלישי הקרוב, ותהווה אחת מהנקודות היחידות שבהן "הדם הרע" בין הקואליציה לאופוזיציה לא ישחק תפקיד משמעותי. זהו אחד משיתופי הפעולה הראשונים בכנסת ה-24 בין שני הצדדים.
2 צפייה בגלריה
עידית סילמן ויואב קיש
עידית סילמן ויואב קיש
סילמן וקיש. ישתפו פעולה בשדולה
(צילום: מוטי קמחי )
את השדולה הנוכחית הקימו ח"כ יואב קיש מהליכוד וח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית, וחברים בה 55 חברי כנסת ממפלגות המחנה הלאומי. השדולה תבצע מעקב אחרי הפעולות הממשלתיות בנגב בגליל ובערים המעורבות, לצד המשך המעקב אחר המתרחש ביהודה ושומרון בדגש על המאבק בהשתלטות הפלסטינית בשטחי C, ההתיישבות הצעירה והמעקב אחרי מימוש הסכם אביתר.
כנס היסוד של השדולה השבוע יעסוק בנושא המשילות וביטחון אישי בנגב ובגליל בעקבות הפרעות שהיו במבצע שומר החומות.
השדולה תשים דגש ומעקב בסוגיית ההצתות של הרכוש האישי ותופעת ה"פרוטקשן" שמתגברת בחודשים האחרונים, ותפעל לבחון את התנהלות המשטרה ביחס לאירועים הללו באכיפה ובענישה.
השדולה תעבוד בכלים הפרלמנטריים ותיזום שורה של דיונים בוועדת הכנסת בנושאים הרלוונטיים במקרה שיימצאו חסרונות שידרשו תיקוני חקיקה תוך רתימת הממשלה לתיקון בסיוע חברי השדולה שחברים בקואליציה.
2 צפייה בגלריה
השלט בכניסה לשטח C
השלט בכניסה לשטח C
שלט בכניסה לשטח C
(צילום: מועצה אזורית שומרון)
השדולה משתפת פעולה עם תנועות וארגונים חוץ פרלמנטריים שמזוהים עם הימין ("ישראל שלי", "רגבים", "הביטחוניסטים" ו"אם תרצו"), ועם ראשי המועצות ביהודה ושומרון וגורמים במנגנון המוניציפאלי שיציפו בעיות מהשטח.
ח"כ סטרוק אמרה: "ההתגייסות לשדולה של חברי כנסת מסיעות שונות ומחנות שונים מעידה על ההסכמה הרחבה שקיימת בציבור ובכנסת סביב עקרונות השדולה, ותאפשר בע"ה לייצר שיתופי פעולה חוצי מחנות לקידום מטרותיה".
ח"כ קיש הוסיף כי "האתגרים שהשדולה תעמוד מולם רק גוברים. מעבר למהלכי הרשות בשטחי C, ריבונות וכלל האתגרים ביהודה ושומרון, השדולה תוביל את המאבק נגד ויתור על שטחי הנגב וחיזוק הביטחון האישי בערים המעורבות. רוב ימין מוצק בציבור ובכנסת יאפשרו להתמודד מול האתגרים ולעמוד ביעדי השדולה".