אסף וסיד, זוג הומואים, הותקפו אמש (חמישי) בדרום תל אביב בגז פלפל על ידי חבורת נערים ששאלו על אודות נטייתם המינית. השניים הגישו תלונה למשטרה. אסף רוזנברג שהותקף שחזר בשיחה עם ynet: "בן הזוג שלי ואני חיכינו מתחת לבית של חבר, נערים עברו לידנו ושאלו לעברנו: 'אתם הומואים?', התעלמנו, הם התרחקו, התלחשו בינהם ואז התקרבו ושאלו שוב: 'אתם הומואים?', הנערים הוציאו גז פלפל וריססו ישר לפנים שלנו".
1 צפייה בגלריה
פשע שנאה בתל אביב זוג הומואים רוסס בגז פלפל
פשע שנאה בתל אביב זוג הומואים רוסס בגז פלפל
"צריבה נוראית. היינו בהלם". אסף וסיד
לדבריו, "התחושה הייתה של הלם טוטאלי, זו הייתה צריבה נוראית שהלכה והתגברה". הוא סיפר על התחושות ברגע שאחרי: "היינו בהלם שדברים כאלו קורים בתל אביב. בחיים לא נתקלתי בדבר כזה, האווירה של השנאה במדינה מחלחלת לנוער ויש לה השלכות בשטח". אסף הוסיף: "עכשיו אנחנו מרגישים מצוין ומתרגשים מהתמיכה והחום שקיבלנו בתגובה - ומקווים שהאירוע הזה יעזור לאנשים לראות שהאווירה של שנאת האחר מחלחלת לנערים של היום".
האגודה למען הלהט"ב נמצאת בקשר עם בני הזוג ומלווה אותם. מנכ"ל האגודה רן שלהבי, אמר בעקבות התקיפה: "רוח השנאה מגורמי הקיצון בממשלה מחלחלת לנוער ונותנת לגיטימציה לתקיפות בלתי פוסקות נגד הקהילה הגאה. שבוע לפני שחוזרים לבתי הספר, נערים מאפשרים לעצמם לתקוף להט"בים רק בשל נטייתם המינית. על משרד החינוך להגדיל את סדנאות חינוך לסובלנות, הדם שלנו לא הפקר ואסור לעבור לסדר היום ולחכות למקרה הבא. אני מצפה מהמשטרה למצות את הדין המלא עם התוקפים ולהבטיח את בטחוננו".
על פי נתוני האגודה למען הלהט"ב, מאז תחילת השנה חלה עלייה של פי שלושה במקרי הלהט"בופוביה במרחב הציבורי. פשע השנאה האחרון מצטרף למקרי להט"בופוביה נוספים השבוע: תקיפה של בחור הומו מרחובות באגרוף לאחר שנשאל על נטייתו, הפצת חוברת המסיתה נגד להט"ב המאשימה את הקהילה בעליית הנאציזם בחיפה - שנכתבה על ידי מיסיונרים נוצרים - ובראש העין סירוב כניסתם של זוג הומואים ובנותיהם לשמורת טבע בטענה שהם "לא משפחה".