בית המשפט העליון בנפאל הורה אתמול (ד') לשחרר את האסיר הצרפתי שרל סובראז', רוצח סדרתי בן 78 שמכונה "הנחש". סובראז' כלוא בנפאל משנת 2003. הוא הורשע שרצח זוג תרמילאים מארה"ב וקנדה, ונידון לשני מאסרי עולם. בנפאל אורכו של מאסר עולם הוא 20 שנה.
נפאל החליטה לשחרר את סובראז' בעקבות התנהגות טובה ומצבו הבריאותי, ולאחר שהשלים חלק ניכר מתקופת המאסר. סובראז' סובל ממחלת לב, וזקוק לניתוח לב פתוח. סוכנות הידיעות AFP דיווחה כי סובראז' ישוחרר מחר מהכלא המרכזי בקטמנדו, יתייצב בבית המשפט ולאחר מכן יהפוך לאדם חופשי. נפאל דורשת ממנו לעזוב את המדינה בתוך 15 יום. לא ברור מה יהיה היעד הבא שלו.
סובראז', בן לאב הודי ואם וייטנאמית, נשלח בצעירותו לתקופות קצרות בכלא בצרפת, בעקבות עבירות קלות. בתחילת שנות ה-70 החל לטייל בעולם. לפי ההערכות, באותן שנים הוא רצח לפחות 20 בני אדם בהודו, תאילנד, טורקיה, נפאל, איראן, הונג קונג ואפגניסטן. הקורבנות שלו היו תיירים מערביים. הוא נהג להתיידד איתם, ולאחר מכן רצח אותם - בדרך כלל אחרי שסימם את קורבנותיו.
3 צפייה בגלריה
נפאל משחררת רוצח סדרתי צרפתי מהכלא
נפאל משחררת רוצח סדרתי צרפתי מהכלא
(צילום: רויטרס )
ב-1975 פרסמה תאילנד צו מעצר נגד סובראז', והאשימה אותו ברצח של שש נשים בחוף של פטאיה. כל הנשים לבשו ביקיני, וכך קיבל סובראז' את הכינוי "רוצח הביקיני". כינוי נוסף של סובראז' הוא "הנחש" - מכיוון שהחליף זהויות והצליח במשך שנים לחמוק ממאסר במדינות שונות. "הנחש" היה גם שם הסדרה שהתבססה על הפשעים שביצע ושודרה בנטפליקס וב-BBC.
3 צפייה בגלריה
נפאל משחררת רוצח סדרתי צרפתי מהכלא
נפאל משחררת רוצח סדרתי צרפתי מהכלא
(צילום: רויטרס )
ב-1976 נעצר סובראז' בהודו ונכלא באשמת רצח. ב-1986 הצליח לברוח מהכלא, נתפס בגואה ונשלח שוב לבית הסוהר. הוא שוחרר ב-1997 וגורש לפריז, וב-2003 נעצר שוב, בקזינו ברובע התיירותי של קטמנדו. שנה לאחר מכן הורשע לראשונה ברצח. נפאל הרשיעה אותו ברצח של תרמילאית אמריקנית בשנת 1975. עשור לאחר מכן, במשפט נוסף, הורשע ברצח של הגבר הקנדי שטייל איתה.
ב-2008 התחתן האסיר סובראז' עם נפאלית שצעירה ממנו ב-44 שנה. היא הבת של עורכת הדין שלו.
פורסם לראשונה: 23:05, 21.12.22