המשטרה סיימה את חקירת רצח יזם הנדל"ן אלדד פרי, וכתב אישום נגד דניאל קדר יוגש כפי הנראה עד סוף השבוע: היום (ב') בשעות הצהריים תגיש המשטרה הצהרת תובע נגד קדר, תושב ראשון לציון בן 64, אז גם יוסר ככל הנראה צו איסור הפרסום. אם לא יהיו הפתעות מיוחדות, כתב אישום נגדו יוגש לפיכך תוך ימים ספורים.
ממידע שהגיע לידי ynet עולה כי למשטרה ראיות פורנזיות חזקות נגד קדר, ששתק עד כה בחקירה. גורמים המעורים בחקירה אמרו כי בידי חוקרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז אוסף של ראיות הקושרות את קדר לזירה, בהן ראייה מרכזית אחת שקיבלה גם אישור מעבדה. אתמול והבוקר הטיחו חוקרי הימ"ר את הראיות בקדר, ובצהריים יודיעו לבית המשפט כי החקירה הסתיימה.
2 צפייה בגלריה
דניאל קדר החשוד ברצח אלדד פרי
דניאל קדר החשוד ברצח אלדד פרי
אלדד פרי והחשוד, דניאל קדר
(צילום: עמית שעל)
2 צפייה בגלריה
דניאל קדר בהארכת המעצר בבית המשפט
דניאל קדר בהארכת המעצר בבית המשפט
קדר בהארכת המעצר
(צילום: יריב כץ)
הרצח אירע לפני חודש ברחובות. יזם הנדל"ן פרי, בן 44, הגיע בשעת בוקר מוקדמת לתפילה בבית כנסת בדרך מרדכי בשיסט ליד הכניסה לחווה החקלאית ברחובות. רוכב אופנוע שהמתין לו מחוץ למקום ירה לעבר רכבו מטווח קצר ונמלט. מותו נקבע בזירה. כשלושה שבועות לאחר מכן נעצר קדר, סב לשישה נכדים שרכש שתי דירות בפרויקטים של פרי.
עורך דין ששי גזעורך דין ששי גזצילום: דנה קופל
מאז הרצח עברו החוקרים מימ"ר מרכז על תיקי המודיעין וניסו לבדוק אם פרי היה מאוים על ידי גורמים עברייניים. גופו של פרי היה מנוקב במספר רב של קליעים, ולפיכך אחת ההשערות של החוקרים הייתה שמדובר באירוע אמוציונלי. במקביל לבדיקות שנעשו מול עבריינים ואנשים בשוק באפור, החוקרים בדקו מעגלים של לקוחות שנפגעו מקריסת החברה שהייתה בבעלותו.
עו"ד עידן שניעורך דין עידן שניצילום: חיים הורנשטיין
חיבתו של קדר לרובים ואקדחים, כמו גם מקצועיותו בתפעול כלי נשק והתעניינותו באופנועים - חיזקו את החשד נגדו במשטרה. סנגוריו של קדר, עורכי הדין ששי גז ועידן שני, מסרו בתגובה: "החשוד מכחיש בכל תוקף את מעורבותו בעבירה וממשיך לעשות זאת. בשל איסור הפרסום על פרטי החקירה לא נגיב בשלב זה מעבר לכך".