שלושת המחבלים שחוסלו היום (שבת) בתקיפת צה"ל בא-נאקורה בדרום לבנון השתייכו למיליציה שפועלת לצד חיזבאללה, אך משויכת גם לאיראן. המיליציה, "דיוויזיית האימאם חוסיין", מורכבת מאלפי פעילים בעלי אזרחויות שונות מרחבי המזרח התיכון - והוקמה עוד ב-2016, תחת פיקודו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס לשעבר שחוסל בתקיפה אווירית אמריקנית בבגדד בשנת 2020.

4 צפייה בגלריה
הרכב שהותקף בא-נאקורה
הרכב שהותקף בא-נאקורה
הרכב שהותקף בא-נאקורה
(צילום: AFP)
לפי פרסום באיראן מהחודשים האחרונים, "דיוויזיית האימאם חוסיין" מורכבת ברובה מסורים, אך יש בה גם פעילים מלבנון, אפגניסטן, פקיסטן, תימן ומדינות נוספות. שלושת המחבלים שחוסלו היום היו כולם, לפי חיזבאללה, תושבי דרום לבנון. מטרתה של המיליציה הזו הייתה להילחם נגד דאעש וגורמים נוספים. בדיוויזיה כמה יחידות של לוחמים, כוחות מיוחדים, כוחות לוגיסטיים ועוד. היא הוגדרה כרב-זירתית, אך פועלת לרוב בסוריה.
צה"ל כבר סימן במהלך המלחמה את המיליציה, בשל חלקה בירי לעבר ישראל מלבנון. בחודש נובמבר האחרון אמר דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, כי המיליציה "נחלצה לעזרת חיזבאללה והגיעה לדרום לבנון". אדרעי הוסיף כי המיליציה מעורבת בחיכוך עם צה"ל בגבול לבנון, ולוקחת חלק בפעילות ההתקפית נגד ישראל. בפרסום, הציג קלסתרון שכבר נחשף בעבר - ובו נראה מפקד המיליציה, ד'ו אל פקאר.
תיעוד: חיסול המחבלים מהאוויר
(צילום: דובר צה"ל)

4 צפייה בגלריה
לוגו חטיבת מחבלי דיוויזיה האימאם חוסיין
לוגו חטיבת מחבלי דיוויזיה האימאם חוסיין
לוגו דיוויזיית האימאם חוסיין
4 צפייה בגלריה
קאסם סולימאני בחלב, ב-2016. 6,000 פעילים
קאסם סולימאני בחלב, ב-2016. 6,000 פעילים
קאסם סולימאני בחלב, ב-2016. 6,000 פעילים
4 צפייה בגלריה
ד׳ו אלפקאר
ד׳ו אלפקאר
הקלסתרון של ד'ו אלפקאר, שהדהד דובר צה"ל בערבית
"חיזבאללה ומיליציית האימאם חוסיין גוררים את לבנון לשלם את המחיר בשביל חמאס ודאעש. צה"ל במוכנות גבוהה להגיב בעוצמה כלפי כל מי שינסה לערער את המציאות הביטחונית בצפון", צייץ אז אדרעי, עם לצד הקלסתרון של ד'ו אלפקאר.
בנובמבר האחרון טען מכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון כי הדיוויזיה היא אחת מהמיליציות העיראקיות-סוריות הגדולות ביותר שהקים כוח קודס, כדי לשרת את המטרות של איראן, לבנון והמשטר הסורי בסוריה. לפי ההערכות, היא מונה כ-6,000 אנשים. שמה לקוח משמו של אחד האימאמים השיעים - חוסיין. בשנת 2018 נפרסו אנשי המיליציה גם בגולן ובגבול עם ישראל, ולפי הפרסום - מאז אוקטובר הם פועלים גם בדרום לבנון כדי לסייע לחיזבאללה נגד ישראל.
בצה"ל אמרו בצהריים כי המחבלים שהותקפו ברכב בא-נאקורה הבוקר היו מעורבים בירי רקטי לשטח ישראל בעבר. חיזבאללה הודיע כי השלושה הם פארוק חרב, עבאס חליל וחוסיין בדוי.