הדיילי מייל הבריטי חשף בצהריים (יום חמישי) תמלילים מחקירותיהם של כמאל חוסיין אחמד ראדי (47) ובנו עבדאללה (18), שהודו כי אנסו נשים במהלך הפלישה ב-7 באוקטובר, ואז רצחו אותן. הם גם הודו בחטיפה וברצח של אזרחים נוספים חפים מפשע. העדויות הקשות לקריאה - והסרטונים המכילים את הפרטים המזעזעים.
קשה לצפייה: החקירה של המחבל שאנס ורצח יחד עם בנו ב-7 באוקטובר

חקירת המחבל בן ה-18: "הרגתי שניים, אנסתי שתיים"

ראדי - אב לשבעה וחבר בחמאס - נתפס במרץ האחרון ברצועת עזה. הוא ובנו פלשו לקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר, ולדבריו "בכל בית שבו מצאנו מישהו - רצחנו או חטפנו אותו".
כך למשל, תיאר, "בבית הראשון מצאתי אישה ובעלה. ירינו בהם והרגנו אותם". לאחר מכן התוודה באונס אישה, ואמר: "היא צרחה, בכתה, אבל עשיתי מה שעשיתי. אנסתי אותה. היא לבשה מכנסי ג'ינס קצרים, איימתי עליה עם האקדח שתוריד את הבגדים שלה. אני לא יודע מה קרה לה אחר כך - הייתי שם רבע שעה והלכתי". הוא המשיך בתיאורים מהאונס, שהעדפנו לא להעלות על הכתב.
3 צפייה בגלריה
המחבל האנס ג'מאל חוסיין אחמד ראדי
המחבל האנס ג'מאל חוסיין אחמד ראדי
האב כמאל
(מתוך ה-Daily Mail)
3 צפייה בגלריה
המחבל האנס עבדאללה
המחבל האנס עבדאללה
הבן עבדאללה
(מתוך ה-Daily Mail)
עבדאללה, עם זאת, טען כי אביו הרג את האישה. "הוא אנס אותה, אחר כך אני, ואז בן דוד שלי אחמד ואז חסן - ואז עזבנו. אבל אבא שלי הרג את האישה אחרי שסיימנו לאנוס אותה".
עבדאללה אמר כי עוד לפני האישה הזו, "אנסנו גם אישה אחרת. אמרתי לה באנגלית - תתפשטי. הרגתי שני אנשים, אנסתי שניים, ופרצתי לחמישה בתים".
עדויות המחבלים מתפרסמות בשעה שבעולם עדיין מטילים ספק בחלק מהעדויות והראיות שנאספו על זוועות חמאס ב-7 באוקטובר. דובר צה"ל מסר לדיילי מייל כי "בחודשים האחרונים ראינו אינספור עדויות לאלימות האכזרית שבה השתמשו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, כולל מעשים מזעזעים של אלימות מגדרית ומינית. הודאות אלה מוכיחות כי כל ניסיון להכחיש את זוועות 7 באוקטובר ולהכפיש את העדויות של ניצולים וחטופים משוחררים הוא חלק ממסע דה-לגיטימציה לישראל ולהצדקת הטרור".
כך למשל, רק אתמול סוכנות הידיעות AP פרסמה תחקיר נרחב שעוסק בדרך שבה מצליחים בעולם לזרוע ספקות לגבי הזוועות שהתרחשו ב-7 באוקטובר. בתחקיר תואר כיצד למשל מתנדב זק"א, חיים אוטמזגין, ראה גופה של נערה שנורתה למוות ושמכנסייה היו מופשלים מתחת למותניה, וחשב שמדובר בעדות לאלימות מינית, עדות שהתבררה כלא מבוססת. "לא יכולתי לחשוב על שום אפשרות אחרת", הוא הסביר ל-AP. עוד תואר כיצד עדויות שהתבררו כשגויות עודדו ספקנות ועוררו ויכוח טעון מאוד לגבי היקף אירועי 7 באוקטובר - כזה שעדיין מתקיים ברשתות החברתיות ובמחאות בקמפוסים ברחבי העולם.
חקירה של מחבל שאנס נשים ב-7 באוקטובר
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
זירת הטבח במסיבה ברעים
זירת הטבח במסיבה ברעים
זירת הטבח במסיבה ברעים. "אנשים אינם מבינים את הכאוס הנורא שהתרחש באותו יום"
(צילום: יובל חן)
חלק ממטילי הספק ומבקריה של ישראל אספו עדויות של אנשי זק"א ונוספים שהתבררו כלא נכונים, כדי לטעון שממשלת ישראל "עיוותה את העובדות כדי להצדיק את המלחמה", שבה נהרגו יותר מ-35 אלף פלסטינים, לפי גורמי הבריאות בעזה. התחקיר שופך אור על הבלבול שנוצר בקרב גורמי החירום בישראל, בשל היקף הטבח שבוצע ב-7 באוקטובר. בזק"א שלחו כ-800 מתנדבים לדרום, שנכנסו לקיבוצים רק יומיים לאחר הטבח, לפי המתנדב חיים אוטמזגין.
המתנדבים, כך הוא סיפר, עבדו ללא הפסקה במשך שלושת הימים הראשונים. מלווים באנשי הצבא, הם עברו בית בית ביישובים ועטפו את הגופות שעליהן רשמו את מינו של האדם, מספר הבית בו נמצאו וכל פרט מזהה אחר. בזמן הזה, ירי רקטות מעזה עדיין חלף מעל ראשם. המתנדבים עבדו בתנאים כה קשים, שהם היו צריכים להשתמש בכל דבר שמצאו כדי להעמיס גופות, אפילו בעגלות קניות. "נראה שאנשים ציפו שהתוצאות של הטבח יהיו כמו סרט. שמיד תבוא המשטרה, שהכול יהיה מאוד סטרילי ונקי. אנשים אינם מבינים את הכאוס הנורא שהתרחש באותו יום", אמרה ל-AP אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי אונס בישראל.
הארגון שלה עבד חודשים באיסוף עדויות על האלימות המינית שהתרחשה באותו יום. "חלק מהסיפורים האלה שהתבררו כלא-נכונים לא היו שקרים", היא הבהירה בתחקיר של AP. לדבריה, הם נבעו מטעויות. ובכל זאת, בתקשורת העולמית החלו להתפרסם כתבות שמטילות ספק בהיקף האירועים. גם ברשתות החברתיות, חשבונות עם מאות אלפי עוקבים הטילו ספק בתקיפות המיניות שהתרחשו באותו יום.
כמה מהמתנגדים למלחמה העלו שאלות לגבי משקל הראשיות, תוך שימוש בעדויות שהופרכו, כולל של מתנדבי זק"א. כך למשל, אתר מסוים שטוען כי מטרתו היא להילחם ב"תעמולת זוועה" שעלולה "להצדיק פעולות צבאיות או פוליטיות", קרא שוב ושוב תיגר על תחקירים שפורסמו בתקשורת המרכזית על האלימות המינית.