ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה אמורים לטוס לאיטליה ביום חמישי הקרוב, אך בחברת אל על שאמורה להטיס את השניים מתקשים לאייש את צוות הטיסה. הנוהל מחייב כי במקרים שבהם טס ראש ממשלה בחברת תעופה אזרחית, יאייש מנהל הצי את תא הטייס - אולם למעט אותו מנהל צי, בחברה עדיין לא איתרו טייס נוסף וצוות דיילים.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לקראת המראה לביקור בצרפת
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לקראת המראה לביקור בצרפת
קשיים באיוש צוות טיסתם. ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בחודש שעבר
(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
2 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 777 של אל על
מטוס בואינג 777 של אל על
מטוס בואינג 777 של אל על
(צילום: זהר עזר)
על פי התכנון, הזוג נתניהו יטוסו במטוס בואינג 777 שנחכר מחברת אל על. בינתיים, בחברה פועלים למצוא טייסים ודיילים שיאיישו את הטיסה - שלפי ההערכות תצא לפועל וכמתוכנן, למרות הקשיים.
לצד זאת, כדי לצמצם את האפשרות לבעיות איוש טייסים בטיסות ראש הממשלה, הוחלט על ידי שרת התחבורה מירי רגב כי במכרזי הטסת ראש הממשלה בעתיד ייקחו חלק גם חברות התעופה ארקיע וישאייר שמפעילות צי מטוסים צרי גוף - שיכולים להגיע לכל יבשת אירופה וליעדים קרובים במזרח התיכון. לטיסות לצפון אמריקה, ככל שיהיו, הממשלה תהיה חייבת לפנות לפנות לאל על, עד שיושמש מטוס ראש הממשלה "כנף ציון".
מחברת אל על נמסר בתגובה: "נושא איוש טיסת ראש הממשלה טרם הסתיים, בין היתר בשל מיעוט טייסים כשירים בצי 777. אנו פועלים לאיוש טיסה זו וטיסות נוספות שטרם אוישו זאת בהתאם לנהלי החברה כפי שעשינו אין ספור פעמים בעבר. לאורך שנות קיומה של המדינה הטיסה חברת אל על את ראשי המדינה למשימות מדיניות חשובות והיא תוסיף לעשות כך גם בעתיד ככל שיידרש".
יו"ר הוועד הרוחבי באל על שרון בן יצחק אמר: "עובדי אל על הטיסו ויטיסו כל ראש ממשלה כולל את בנימין נתניהו לכל מקום שצריך בעולם. עובדי אל על גאים ושמחים לעשות זאת בכל עת שיידרשו".