2 צפייה בגלריה
אברהם גרנט
אברהם גרנט
אברהם גרנט
(צילום: אוהד צויגנברג)
אגף החקירות והמודיעין במשטרה פתח הערב (שני) בבדיקה של העדויות שפורסמו מצד נשים על פגיעה מינית מצד מאמן נבחרת ישראל בכדורגל לשעבר, אברהם גרנט. המשטרה העבירה לנשים שהעידו מספר טלפון ייעודי שבו יוכלו למסור מידע. בתוך כך, בכמה כלי תקשורת באירופה דווח כי גם הפדרציה הבינלאומית לכדורגל (פיפ"א) תחקור את הנושא. ועדת האתיקה של הארגון מסרה שתתייחס לעדויות ברצינות רבה ותבחן אותן.
העדויות פורסמו אמש בתוכנית "חשיפה" של העיתונאי חיים אתגר, לפיהן בכמה הזדמנויות לאורך הקריירה גרנט (66) כפה את עצמו על נשים והעיר הערות מיניות לנשים שעבדו איתו.
אחת מהן סיפרה כי ביוני האחרון היא הוזמנה לדירתו, וגרנט אמר לה "תרגישי בנוח, תורידי בגדים". היא סיפרה כי הוא ביקש שתתקרב אליו וניסה לחבק אותה בכוח. "הוא שם את היד שלו על הירך שלי ואני זוכרת שמיד הזזתי את היד שלו. אחרי כמה שניות של שיחה, הוא תפס אותי בצוואר, כאילו חונק אותי, הסיט לי את הראש וניסה לנשק אותי בכוח", סיפרה אותה אישה. "רעדתי ומיד אמרתי 'לא'".
גם עיתונאיות שליוו את גרנט וחששו להיחשף סיפרו שהוטרדו על-ידו. אחת מהן אמרה שהייתה כתבת צעירה כשגרנט הציע לה להיפגש כדי לסייע לה. הוא העיר לה, לדבריה, הערות לא נעימות - ובהמשך היה שולח לה הודעות מטרידות בשעות לילה מאוחרות. עדויות אחרות חשפו גם הן הודעות אובססיביות ומטרידות ששלח גרנט לנשים צעירות.
2 צפייה בגלריה
אברהם גרנט
אברהם גרנט
(צילום: עמותת "ממעמקים" )
לאחת הנשים שהתעמתה עם גרנט בוואטסאפ, כך הוצג בתחקיר, כתב גרנט "צודקת" - ומחק את ההודעה. בהודעה קולית שהקליט לאחר מכן הוא נשמע כשהוא לא מכחיש את הדברים. "אני לא נוהג לדבר על החיים הפרטיים שלי, לא מה אני עושה איתך עם אחרות ולא מה שעם אחרות איתך. אני בחור ששומר את החיים הפרטיים שלי לעצמי וגם מה שעשיתי איתך זה לעצמי", נשמע גרנט אומר.
גרנט אמר בתגובה כי "במשך כל שנות חיי האישיים והמקצועיים ראיתי לנגד עיניי מעל כל ההישגים וההצלחות חשיבות עליונה להישאר בן אדם לפעול ביושר ולתת כבוד לכל אישה ואיש באשר הם. אני איש של אנשים, איש של חברויות ולאורך השנים קיימתי קשרים עם נשים. בכל קשריי אלו השתדלתי מאוד לנהוג בכבוד ובחברות ומעולם לא התכוונתי לנהוג בחוסר הוגנות או לפגוע בצורה כלשהי באף אישה. מי שחשה אי נוחות או שנפגעה ממני, אני מצטער על כך ומתנצל מעומק ליבי".
רעייתו לשעבר, צופית גרנט, כתבה גם היא באינסטגרם: "אתה גאווה לאומית וגאווה משפחתית. היום זה היום שלהם. מחר האמת לאמיתה תצא. אני אוהבת אותך אברם".