ביקורו של נשיא המדינה יצחק הרצוג באיחוד האמירויות הערביות זוכה לסיקור תקשורתי רחב-היקף בעיתונות הערבית והמקומית. עוד טרם יציאתו, בכלי התקשורת הערביים התעסקו לא מעט בביקור הראשון אי-פעם של נשיא ישראלי באמירויות, צעד שמעמיק עוד יותר את היחסים החמים והמוסיפים להתחמם בין שתי המדינות.
נחיתתו של הרצוג אתמול (יום א') בנסיכות אבו דאבי שבה יושבת ההנהגה של איחוד האמירויות, קבלת הפנים המרשימה וכמובן שהפגישה עם יורש העצר של הנסיכות, מוחמד בן זאיד, היו בכותרות הראשיות של אתרי חדשות רבים המזוהים עם הקו הפרו-אמירותי, אך לא רק. הציטוטים מהפגישה בין שני הבכירים מישראל ומהאמירויות על שיתוף הפעולה המתרחב והשאיפה לקידום השלום והיציבות במזרח התיכון זרמו גם הם והציפו את כלי התקשורת.
8 צפייה בגלריה
שער עיתון אל-איתיחאד
שער עיתון אל-איתיחאד
שער העיתון "אל-איתיחאד"
בעיתון המקומי "האמירויות היום" הציבו בכותרת הראשית את תמונתם של הרצוג ובן זאיד צועדים מחויכים זה לצד זה בקבלת הפנים באבו דאבי. "מוחמד בן זאיד ונשיא ישראל דנו ביחסי שיתוף הפעולה וההתפתחויות באזור", כתבו לצד התמונה - והוסיפו לצטט את יורש העצר של אבו דאבי שהבהיר כי "הסכמי אברהם" הם בבחינת התפתחות היסטורית אדירה שמגלמת את דרכי השלום בהן מאמינה איחוד האמירויות.
נזכיר כי "הסכמי אברהם" הם אותם הסכמי נורמליזציה שנחתמו ב-15 בספטמבר 2020 בטקס חגיגי בבית הלבן, לאחר מאמצים רבים מצד צוותו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. הראשונות לחתום עליו באותו טקס היו איחוד האמירויות ובחריין, ואליהן הצטרפו לאחר מכן גם מרוקו וסודן. כשרואים את התמונות החגיגיות מאבו דאבי ואת האמירות החשובות בדבר היחסים בין שתי המדינות, קשה להאמין שעברו רק פחות משנתיים מאז כוננו היחסים הרשמיים.
8 צפייה בגלריה
שער עיתון אל-חליג׳
שער עיתון אל-חליג׳
שער העיתון "אל-חליג'"
גם בעיתון האמירותי "אל-איתיחאד" המשיכו את הקו והביאו בכותרתם הראשית ציטוט משותף לנשיא הרצוג וליורש העצר בן זאיד: "השלום הוא אבן פינה ביחסינו". ביומון המקומי "אל-חליג'" ציינו כי בן זאיד נפגש עם נשיא מדינת ישראל ודן עמו ביחסים בין שתי המדינות ובשיתוף הפעולה ביניהן, והבליטו את אמירתו כי "השלום יביא מחר טוב יותר".
בעיתון האמירותי הפופולארי בשפה האנגלית "חליג' טיימס" סיקרו גם כן בהרחבה את הביקור של הנשיא הרצוג, ובגיליון שפורסם אתמול, בבוקר הגעתו לאבו דאבי, הובא מאמר דעה מטעם שגריר ישראל באיחוד האמירויות, אמיר חייק, תחת הכותרת "משהו טבעי קורה כאן ועכשיו". חייק כתב במאמרו: "לפני כשנה וחצי הציבור באיחוד האמירויות ובישראל התעורר לאירוע שייכתב בהיסטוריה – ההצהרה על הסכמי אברהם... שום דבר לא היה יכול אותנו באותו זמן לעובדה שרק פרק זמן קצר של שנה וחצי לאחר מכן היחסים בין המדינות שלנו, שכל כך הרבה סברו שהם בלתי אפשריים, ירגישו כל כך טבעיים".
8 צפייה בגלריה
שער עיתון אל-קודס אל-ערבי
שער עיתון אל-קודס אל-ערבי
שער העיתון "אל-קודס אל-ערבי"
על רקע מתקפות הטרור של החות'ים מתימן נגד מטרות באיחוד האמירויות, שהשלישית מתוכן התרחשה רק הלילה, בעיתונות הערבית בחרו להבליט בכותרות את ההצהרות הנוגעות לשיתופי הפעולה הביטחוניים בין ישראל והאמירויות.
בכותרת הראשית של העיתון המוביל "א-שרק אל-אווסט" שיוצא לאור בלונדון נכתב: "האמירויות וישראל: חזון משותף למקורות האיום", כשהאיום הראשוני שנשקף ברקע הוא כמובן מתימן, אך סביר להניח שגם זה הגדול יותר - מאיראן.
עוד נכתב בידיעה: "האמירויות וישראל מדגישות שהן חולקות חזון משותף מול האיומים על היציבות והשלום באזור, ובין היתר אלה מצד המיליציות וכוחות הטרור. זאת בזמן ששתי המדינות מבהירות שהיחסים שלהן צועדים הלאה נוכח רצון משותף לחזקם לטובת העמים". בעיתון הוסיפו כי הרצוג ויורש העצר של אבו דאבי דנו בשיתוף הפעולה על רקע "הסכמי אברהם".
8 צפייה בגלריה
שער עיתון אל-קודס אל-ערבי
שער עיתון אל-קודס אל-ערבי
שער העיתון "אל-קודס אל-ערבי"

עיתון פופולארי נוסף שיוצא לאור בלונדון, "אל-קודס אל-ערבי", המשיך את הקו של מקביליו ב"א-שרק אל-אווסט" וכתב בכותרתו הראשית: "הנשיא הישראלי הראשון שמבקר באבו דאבי מדגיש את התמיכה המלאה בצרכים הביטחוניים של האמירויות".
"אל-קודס אל-ערבי" נחשב לביקורתי יותר על מדיניות איחוד האמירויות, וידוע בעמדותיו נגד ישראל ונגד הנורמליזציה עמה. במאמר המערכת מטעם העיתון אכן נשמעה הביקורת על מה שמסתמן כתיאום ביטחוני, או לכל הפחות סיוע של ישראל לאמירויות על רקע מתקפות הטרור של החות'ים.
8 צפייה בגלריה
שער עיתון א-שרק אל-אווסט
שער עיתון א-שרק אל-אווסט
שער עיתון "א-שרק אל-אווסט"
8 צפייה בגלריה
שער עיתון האמירויות היום
שער עיתון האמירויות היום
שער עיתון "האמירויות היום"
8 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם מוחמד בן זאיד
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם מוחמד בן זאיד
נשיא המדינה יצחק הרצוג בפגישה עם מוחמד בן זאיד
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
8 צפייה בגלריה
נשיא המדינה ורעייתו נחתו באבו דאבי והתקבלו על ידי שר החוץ של איחוד האמירויות
נשיא המדינה ורעייתו נחתו באבו דאבי והתקבלו על ידי שר החוץ של איחוד האמירויות
נחיתת הנשיא ורעייתו מיכל באבו דאבי
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
"אין משמעויות נסתרות בהצהרות של הרצוג לגבי התמיכה של מדינתו באמירויות, והן מוכיחות בצורה ברורה כי תל אביב תתמוך באמירויות ברמה הביטחונית והצבאית בסכסוך שלה עם החות'ים בתימן, וכך תהפוך ישראל לאחד מהשחקנים במלחמה בתימן", צוין ב"אל-קודס אל-ערבי". בעיתון לא חסכו עקיצה מישראל, כשציינו שהדבר האחרון שמעניין אותה הוא השלום או האינטרסים של העמים באזור, כפרפראזה להודעה המשותפת של הרצוג ובן זאיד.
גם בעיתונות הפלסטינית לא התעלמו מהביקור ההיסטורי של הרצוג באמירויות, תוך הבעת קו ביקורתי מסוים. בעיתון "פלסטין", שיוצא לאור בעזה ומזוהה עם הקו של חמאס, לקחו את הביקורת על איחוד האמירויות צעד אחד קדימה לאור שיתוף הפעולה שלה עם ישראל. בידיעה שפורסמה בעיתון על דבר הביקור נכתב כי באמצעות הנורמליזציה האמירויות סוללת את הדרך עבור השתלטות של ישראל על האזור.