שר הביטחון יואב גלנט חנך הבוקר (יום חמישי) יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן את הרחבת הנתיב במעבר חוצה שומרון (כביש 5), שצפויה להביא להקלה משמעותית עבור עשרות אלפי נהגים מדי יום, העומדים בפקקים בשל המעבר הביטחוני. במהלך נאומו בטקס גלנט קרא להקים עיר גדולה ממזרח לאריאל.
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
גלנט בטקס חניכת הנתיב החדש
העבודות על הנתיב, שהחלו בסוף חודש יולי אשתקד בעלות 15 מיליון שקלים, מסתיימות בימים אלו, ועם פתיחת הנתיב הנוסף תתווסף עמדת בדיקה וכוח אדם. במקביל מתקיימת גם עבודת שדרוג משמעותית של המעבר הביטחוני, בעלות כ-100 מיליון שקלים, עקב הפקקים האדירים במחסום, שהיוו בעצמם סכנה ביטחונית. הרחבת המחסום נעשתה לבקשתו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ולאחר עבודה משותפת בנושא עם השר גלנט בשנה וחצי האחרונות, גלנט תעדף את "חוצה שומרון" וכלל המעברים, בסיוע שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
טקס החניכה התקיים בנוכחות השר גלנט, ראש המועצה דגן, ראש עיריית אריאל יאיר שטבון, מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר, ראש רשות המעברים, אל"מ איתן יצחק, וכן סמנכ"ל בינוי במשרד הביטחון, ארז כהן. גלנט אמר בטקס כי "כביש 5 הוא עורק התנועה העיקרי ממרכז הארץ ולבקעת הירדן. יש לנו עוד מה לעשות בציר הזה, בחלקים שנמצאים באריאל ובתפוח ומזרחה, שם נצטרך לטפל בדברים. צריך לפתח שם עיר גדולה ומשמעותית, בהמשך למה שקורה על גב ההר באריאל, מפני שהדבר הזה הוא הצומת הכי מרכזי, שמאפשר לנו להסיט את האוכלוסייה של ישראל מזרחה".
גלנט הוסיף כי "בתוך העניין הזה, הבעיות שהטלנו על תושבי יהודה ושומרון בתנועה הן גדולות מאלה שהיו על אזרחים אחרים שגם הם לצערי הרב, יש להם קשיים בתחבורה, אבל לא בגלל סיבות ביטחוניות. ופה אנחנו החלטנו כבר לפני שנה וחצי כשנכנסתי לתפקידי שאנחנו נקדם את כל התוכניות, ואיפה שאין תוכניות, נעשה את התוכניות נייצר אותן, ונפתור את הבעיות".
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
תיעוד מהטקס

על המלחמה אמר גלנט כי "אין לנו שום ברירה אחרת אלא לנצח, והניצחון משם יפתח גם שערים לדברים נוספים. מי שהיה צריך דוגמאות רואה שהמלחמה שמתחוללת בעזה משפיעה גם על כל מה שקורה ביהודה ושומרון, יש לנו נפגעים רבים. יש פה לחימה וחיסול של מחבלים בהיקפים שלא היו לדעתי מעולם, בוודאי מאז האינתיפאדה השנייה. גם הגזרה בלבנון חמה ופעילה, וצה"ל מכה בחיזבאללה ובארגונים אחרים, אבל יש לנו גם מחירים ותושבים שלא חיים בבתיהם. אנחנו צריכים להחזיר אותם בביטחון, ונעשה את זה.
הותקפנו מחזיתות נוספות, מסוריה, תימן, עיראק והמקום הבולט, שעומד מאחורי כל הדברים - איראן. אזרחי ישראל כבר שוכחים, אבל ההתקפה שהייתה פה לפני פחות מחודש היא דבר חסר תקדים. גם ההגנה הייתה ללא תקדים, ואני חושב שהדברים האלה מספרים את הסיפור. בתוך העניין הזה, שהוא כבד משמעות, אנחנו צריכים להשיג את ההישג הנדרש".
ראש המועצה דגן אמר כי "ימים קשים לעם ישראל, וגם כאן בשומרון. כאן יש קרן אור של ניצחון, כי הניצחון הוא בניין הארץ. יום אחד המלחמה תיגמר, אנחנו בעזרת השם ננצח, והמבחן יהיה כמה יהודים יגורו בעוטף עזה, כמה יהודים יגורו בגבול הצפון, כמה יהודים יגורו ביהודה ושומרון".