כבר 26 שנים שעדי יעקבי נעדרת ואיש לא יודע מה עלה בגורלה. פרשת היעלמותה בתל אביב באמצע שנות ה-90 הדהדה במשך שנים אך עד היום למשטרה אין קצה חוט באשר למה שעלה בגורלה של יעקבי.
ב-13 בדצמבר 1996 יצאה יעקבי בת ה-17 מביתה בתל אביב אל בית חברתה. עדויות שאספה המשטרה בשנות ה-90 העלו כי יעקבי נראתה בפעם האחרונה בפינת הרחובות קינג ג'ורג'-הנביאים בתל אביב. הפרשה הסעירה באותם ימים את המדינה, ותמונתה הופצה ברחבי המדינה בעקבות פרסום היעלמותה בתוכנית "בשידור חוקר", אולם כל המאמצים לאיתורה כשלו. 26 שנים אחרי, אנחנו חוזרים לפרשה שנשארה כפצע מדמם במשפחת יעקבי.
2 צפייה בגלריה
"קשה להאמין שהיא עדיין בחיים". עדי יעקבי
"קשה להאמין שהיא עדיין בחיים". עדי יעקבי
"קשה להאמין שהיא עדיין בחיים". עדי יעקבי
תת-ניצב בדימוס יעקב איפרגן כיהן בתקופת היעלמותה של יעקבי כראש לשכת מודיעין במרחב ירקון ומכיר היטב את פרטי הפרשה. "קשה לי להאמין שהיא עדיין בחיים", אמר איפרגן בריאיון ל"פליליסט" ב-ynet radio. "אחת הנחות העבודה שהיו לנו, זה שהיא עלתה על טרמפ וזה היה הטרמפ האחרון של חייה. שמישהו כנראה ראה טרף קל, ילדה צעירה".
לדברי איפרגן, "מכל העדויות של כאלו שראו אותה, כולם דיברו על זה שהיא עלתה על טרמפ כשירדה מבית הקפה לכיוון קינג ג'ורג'-דיזנגוף. הנחת העבודה הייתה שהיא כנראה ניסתה ללכת לכיוון הבית שלה. מישהו ראה אותה והיא עלתה איתו".
הוא תיאר את מהלך החיפושים. "חיפשנו אותה בכל מקום אפשרי. בדקנו והיא בוודאות לא יצאה מהארץ", הוא אמר. "בדקנו גם בשטחי הרשות הפלסטינית. בדקנו עבריינים ששוחררו. בדקנו הרבה מאוד כיווני חקירה".
2 צפייה בגלריה
 נערה נעדרת מתאריך דצמבר 1996 רפרודוקצי תמונה של ה משפחה
 נערה נעדרת מתאריך דצמבר 1996 רפרודוקצי תמונה של ה משפחה
"חיפשנו אותה בכל מקום אפשרי". עדי יעקבי
אביה של יעקבי, יוסי, כבר איבד תקווה. בריאיון ל-ynet radio הוא שיתף בתחושות הקשות שלא נותנות לו מנוח מאז שבתו נעלמה. "כל הסיפור הזה קשה לי. אני עובד על עצמי ומדחיק, ככה אני לא חושב על הסיפור הזה עד הסוף", הוא סיפר. "יש איזה רגע שאני עושה סוויץ' בראש וממשיך הלאה".
אתה עדיין מאמין שיש סיכוי שתמצאו אותה? "אם יש זיק של תקווה, אני מחפש את הזיק הזה. אני חולם כנראה הרבה מדי פעמים, אני מוצא את עצמי על הרצפה. אבל נולדתי למזל טראומתי. נפצעתי ביום כיפור במלחמה ואני חולם על עצמי שוכב ליד הפצצה".
מה אתה מעריך שקרה לה? היא נחטפה ומישהו פגע בה? "אני לא חושב על זה. לפעמים אם יוצא לי לשבת ולחשוב אז אני חושב שהיא עלתה על טרמפ. אבל כשזה מתחיל להיות גרוע יותר אני מסובב את הראש ומפסיק לחשוב על זה".
מישהו מחפש אותה היום? דיברו איתך בשנים האחרונות מהמשטרה? "היום לא. תיק החקירה של עדי זה חצי חדר של ארגזי קרטון ששוכבים במשטרה באיזשהו מחסן היום. לא דיברו איתי בשנים האחרונות, גם אני כבר התייאשתי".