מתקרבים להכרעה בצפון? גורם בכיר בצה"ל טוען כי לא ניתן להימנע מעימות משמעותי ורחב מול חיזבאללה בלבנון, אחרי כמעט שבעה חודשי מלחמה שכללו חילופי אש ומהלומות בין הצדדים. הירי כוון במהלך חודשים אלה בעיקר לגליל והגולן, ומצד ישראל מרבית התקיפות התמקדו בכפרי דרום לבנון.
הגורם הבכיר, ששוחח בעילום שם עם "וול סטריט ג'ורנל", אמר: "הדרך לרגיעה בצפון עוברת בהסלמה. ישראל לא יכולה לעצור עכשיו, זה מסוכן לכל האזור".

במקביל לדברים הללו שנשמעים מישראל, גם בארגון הטרור שולחים איומים לבכירים בישראל. נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, פנה לשר הביטחון יואב גלנט ואמר כי "עליו לדעת שבאמצעות מלחמה הוא לא יחזיר את תושבי הצפון. המלחמה תרחיק את חזרתם יותר ויותר, והם עלולים לא לחזור כלל".
הוא הוסיף כי התקיפות הישראליות המתמשכות בדרום לבנון, שמגיעות בין היתר בתגובה למטחים שמשוגרים מלבנון לצפון הארץ לא יחזירו אף הם את תושבי הצפון. "הרחבת התקיפות תקשה על החזרה יותר ויותר. חיזבאללה קיבל החלטה להגיב לתקיפות באופן מידתי, כך שכל הרחבה של התקיפות תיענה בהרחבת התגובה של חיזבאללה וההתנגדות בלבנון".
ישראל וחיזבאללה נמצאים בעימות הולך וגובר, שמאיים להסלים. בלילה שבין חמישי לשישי נהרג שריף סואעד, נהג משאית בשירות צה"ל, מירי נ"ט להר דב. במהלך השבת עדכן דובר צה"ל על תקיפת מבנה צבאי בלבנון. לפי ההודעה, כוח צה"ל מיחידה 869 זיהה ביום שישי מחבל חיזבאללה שנכנס למבנה צבאי של הארגון בכפר כילא - ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה. במבנה שהה מחבל חיזבאללה נוסף.
1 צפייה בגלריה
 שריף סוואעד
 שריף סוואעד
שריף סוואעד, שנהרג בליל שישי בהר דב
בניסיון להרגיע את המצב בצפון, העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", שופר חיזבאללה, דיווח מפי גורמים כי שליחו של הנשיא ביידן למזרח התיכון עמוס הוכשטיין "עשוי לבקר בביירות כדי לבחון את האפשרות לבלום את ההסלמה בגבול לבנון". בדיווח פורסם כי הוכשטיין פועל במטרה להחזיר את הצדדים "לכללי העימות", אך בארה"ב מאמינים שרגיעה בגבול בין לבנון לישראל לא תושג לפני הסכם שיכלול את עזה.
עד כה חיזבאללה התנגד למאמצים של ארה"ב וצרפת להנמיך את גובה הלהבות בלחימה המתפתחת בצפון. בארגון הטרור טוענים כי עליהם "להפעיל לחץ על ישראל", כדי לסייע לעם הפלסטיני במלחמה ברצועת עזה. שר החוץ של צרפת, סטפן סז'ורנה, צפוי לבקר בלבנון בזמן הקרוב בניסיון להמשיך במאמצי התיווך.
גורם שלפי הוול סטריט ג'ורנל "מכיר את החשיבה הפנימית בחיזבאללה", טען כי בארגון מאמינים באסטרטגיית "מהסלמה לרגיעה", שחושפת את הארגון אמנם לסיכונים, אך עשוי להביא בסופו של דבר לרגיעה. חלק ממדיניות זו, מציינים בעיתון האמריקני, כרוך ב"חשיפה הדרגתית" של חלק מהיכולות הצבאיות הנסתרות של חיזבאללה.