דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, חשף הבוקר (יום ראשון) ברשתות את פרטיהם של מפקדי גדוד שג'אעיה בחמאס, אחרי שהמג"ד שלהם ויסאם פרחאת חוסל אתמול. הצבא קרא למחבלים להיכנע, "לקראת פעולה צבאית נרחבת בשכונה".
"זו אזהרה אחרונה", נמסר למפקדים. "כולכם על הכוונת. צה"ל יפעל בעוצמה אדירה בשכונה לפירוק תשתיות חמאס הצבאיות. יש לכם שתי אפשריות: להיכנע ולהניח את נשקכם - או להישאר ולחכות לגורל דומה לזה של ויסאם פרחאת (מפקד נוחבה שחוסל, ע"ח) ויונס מושתהא (המג"ד שחוסל, ע"ח)".

אתמול, כאמור, חיסלו מטוסי קרב של חיל האוויר את ויסאם פרחאת. פרחאת פיקד על הגדוד משנת 2010 והוביל אותו ב-2014 במבצע "צוק איתן", שבמהלכו פיקד על המחבלים באסון הנגמ"ש שבו נפלו שישה לוחמי צה"ל - סמל-ראשון אורן שמחה נח, סמל-ראשון שחר תעשה, סמל בן יצחק וענונו, סמל מקס דונלד שטיינברג, סמל שון מונדשיין וסמל-ראשון דניאל פומרנץ. באירוע גם נחטף סמל-ראשון אורון שאול שגופתו עדיין מוחזקת בעזה.

2 צפייה בגלריה
חוסל מג"ד שג'אעיה וסאם פרחאת על ידי צה"ל ושב"כ
חוסל מג"ד שג'אעיה וסאם פרחאת על ידי צה"ל ושב"כ
תעודת זהות - ויסאם פרחאת
(צילום: דובר צה"ל)
פרחאת לקח חלק בתכנון מתקפת הפתע של חמאס לשטח ישראל ב-7 באוקטובר, ושילח את מחבלי הנוחבה באותו היום לעבר קיבוץ ומוצב נחל עוז. הוא נמנה גם עם מכוויני הפיגוע במכינה הקדם-צבאית בעצמונה ב-2002, שבו נרצחו חמישה מתלמידי המכינה ונפצעו רבים נוספים. הוא גם היה ממכוויני ירי הנ"ט לעבר האוטובוס בנחל עוז ב-2011, שממנו נהרג הנער דניאל ויפליך (16).
דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, רמז אתמול לחיסול של ארבעה בכירי חמאס, בהם רווחי מושתהא, המקורב מאוד ליחיא סינוואר. מושתהא הוא חבר הלשכה המדינית של חמאס, ומהבודדים בה שנשאר ברצועה. בסרטון שפרסם תהה אדרעי "לאן הם נעלמו? מדוע חמאס מודאג לגורלם של האנשים הללו?".