קרובים קרובים, גרסת הליכוד: אחרי שרשימות המועמדים לפריימריז נסגרו ופורסמו - הופתעו במפלגה ממספרם הגדול של בני משפחה של חברי כנסת לשעבר ושל פעילי ליכוד בולטים שהחליטו להציג את מועמדותם. "הפעם ברשימת המועמדים יש לא מעט בנים של, רעיות של, אחים של", ציין בכיר בליכוד, "הכול מאוד משפחתי". חלקם מזוהים עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, או מקווים שלפחות בחסות הנאמנות אליו יוכלו להיכנס כנציגי המשפחה לכנסת.
בליכוד צופים שגם הפעם, בדומה למערכות הבחירות הקודמות, בפריימריז יהיו מאבקים צמודים וקרבות יצריים על כל קול. החזיתות המרכזיות המסתמנות לא יהיו רק על צמרת הרשימה ולא רק סביב ח"כים בולטים, אלא גם במשבצות המחוזות, שרובן משוריינות למקומות ריאליים ושדורשות הרבה פחות קולות לעומת הרשימה הארצית.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
העניק קיצור פז"מ לבנו של ח"כ פטין מולא. יו"ר הליכוד נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כך למשל, במשבצת מחוז חיפה, המשוריינת למקום ה-34, מתמודד עידן מזוז, בנו של ח"כ לשעבר ירון מזוז שכיהן בכנסת תקופה קצרה. מזוז הצעיר, שמועמדותו מקודמת על ידי מזוז האב, מנסה לגייס תמיכה כדי להיבחר בדיוק במשבצת שבה נבחר אביו ב-2015.
גם חמודי מולא, בנו של ח"כ פטין מולא, רוצה להמשיך בדרכו של האב. הוא מנסה לזכות במשבצת גליל-עמקים המובטחת למקום ה-21, והוא גם קיבל קיצור פז"מ מיו"ר התנועה נתניהו, אחרי שאביו זעם על המהלכים האחרונים בליכוד שדחקו את משבצת המיעוטים הרבה אחורה, לעבר מחוזות לא ריאליים.
ולא רק בצפון. גם בנגב יתקיימו קרבות מעניינים בין דמויות ותיקות ומוכרות בליכוד. מצד אחד שלום דנינו, אחיו של ראש עיריית אופקים איציק דנינו, שיתמודד על משבצת הנגב (מקום 26 ברשימה לכנסת) ומולו ליאור קצב, אחיו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, שניסה את מזלו גם בסיבובים קודמים ולא הצליח להיבחר. עוד בגזרת האחים: אליהו רביבו, אחיו של ראש עיריית לוד יאיר רביבו, מהפעילים הבולטים בליכוד, יתמודד על משבצת השפלה (מקום 19 ברשימה).
וגם "נשים של" מתמודדות: עו"ד חיה מנע, אשתו של הח"כ לשעבר עו"ד דוד מנע, תנסה לתפוס את המקום ה-22 השמור לנציג גוש דן, ודורית אוחנה, רעייתו של ראש עיריית צפת שוקי אוחנה, מבקשת להיכנס לחיים הפוליטיים ולתפוס משבצת המשוריינת ל"אישה חדשה" בליכוד.
בכירים בליכוד מודים שמדובר בריכוז גבוה מאוד של בני משפחה מדרגה ראשונה שמנסים בפעם הראשונה את מזלם בפריימריז. יש שם כאלו המעריכים שהדבר קשור לניסיון לצבור כוח פוליטי בתקופה שבה נותר סימן שאלה לגבי העתיד במקרה שבו נתניהו יפסיד בבחירות. כל עוד חברי המרכז היו אלו שבחרו את מועמדי המחוזות ברשימה הייתה תחושה שניתן להכניס דרכם מועמדים חדשים, אבל לאחר שינוי השיטה והוצאת הכוח מידי חברי המרכז והעברתו למתפקדים במחוזות השונים, קטנו הסיכויים של חלק מבני המשפחה להתברג ברשימה. למרות זאת, באף אחד מהמקרים הדבר לא גרם להסרת המועמדות.