כלי תקשורת בלבנון דיווחו הערב (שני) כי צה"ל תקף בעיירה אל-ראזיה, שליד צידון, כ-60 ק"מ מהגבול עם ישראל. לפי הדיווחים, בתקיפה נפגעו שני מפעלים באזור התעשייה שלה.
ב"אל-אחבאר" וב"אל-מיאדין", שניהם מזוהים עם חיזבאללה, מדווחים כי אחד היעדים שהותקפו היה מחסן ששייך למפעל ייצור גנרטורים בעוד היעד השני היה מחסן במפעל אחר לייצור ברזל. הם נפגעו, כך דווח ב"אל-אחבאר", באמצעות שני טילים.

4 צפייה בגלריה
תקיפה ב אל ראזיה אל-ראזיה ליד צידון לבנון
תקיפה ב אל ראזיה אל-ראזיה ליד צידון לבנון
זירת התקיפה ליד צידון
(צילום: AP /Mohammed Zaatari)
דובר צה"ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי אישר כי בוצעה תקיפה של מחסני תחמושת של חיזבאללה ליד צידון, בתגובה על נפילת הכטב"ם במושב ארבל שליד הכינרת, מוקדם יותר היום.
דובר צה"ל מסר כי לאחר תחקור, עולה כי מדובר בכטב"ם ששוגר על ידי חיזבאללה משטח לבנון, ככל הנראה מוקדם יותר היום, וכי נסיבות האירוע מתוחקרות. כמו כן, נמסר, מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות תשתיות טרור השייכות לחיזבאללה במיס אל-ג'בל ובאל-עדייסא.
דקות לאחר שהחלו הדיווחים בלבנון, פורסמו תיעודים דרמטיים שבהם נראו פיצוצים אדירים בזירות התקיפה - שככל הנראה מעידים על אמל"ח רב שהיה ביעדי התקיפה. סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית דיווחה כי אחת התקיפות כוונה לרכב, אך מדובר היה בדיווח ראשוני שלא ברור כעת אם היה מדויק.
4 צפייה בגלריה
נפל בארבל
נפל בארבל
הנפל בארבל
(צילום: עופר אביטל)
4 צפייה בגלריה
נפל בארבל
נפל בארבל
(צילום: עופר אביטל)
עופר אביטל, ממושב ארבל, סיפר ל-ynet על נפילת הכטב"ם במקום: "הייתי במושב וסמוך ל-11:30 שמעתי פיצוץ חזק מאוד, כקצין תותחנים זיהיתי שמדובר בנפילה, נסעתי לגני הילדים לוודא שמצבם טוב והם בממ"דים, במקרה היה במושב שמוליק עינב, שהוא קב"ט מוסדות חינוך בגליל התחתון. ואז התחלתי לעשות סריקות במושב לאתר את המקום, היה ריח חזק של אבק שריפה והיה עשן שהתחיל להתפוגג".
לדבריו, נסע למקום - ושם זיהה מכתש "ברור וגדול" בעומק של 70 ס"מ. "בצד מצאנו רסיס גדול מאוד, זיהיתי מיד שמדובר במנוע עם כנפונים, דיווחנו למשטרה והגיעו שוטרים מטבריה עם חבלני משטרה, הם בודדו את השטח ואספו את הממצאים. זה היה נס גדול, זה היה 100 מטר מגני הילדים ושתי הנכדות נמצאות שם, כשהשמש זורחת הילדים מטיילים במושב ובגלל הגשם הילדים נשארו בגנים, היה מזל ענק שהכטב"ם לא פגע בגני הילדים שלנו".