4 צפייה בגלריה
רקטע פגעה בבניין ישיבה בחרקוב
רקטע פגעה בבניין ישיבה בחרקוב
תיעוד פגיעה בבניין של ישיבה בעיר האוקראינית חרקוב
שגרירות אוקראינה בישראל פרסמה היום (שישי) פוסט ובו תיעוד של פגיעות צבא רוסיה במבנים בעלי סממנים יהודיים. בפוסט נכתב: "הנאצים הרוסים ממשיכים להרוס בתי כנסת ומרכזי תרבות ברחבי אוקראינה. מה עוד צריך לקרות כדי שממשלת ישראל תעזור לאוקראינה בהגנה עצמית?".
4 צפייה בגלריה
 הפוסט של שגרירות אוקראינה בישראל
 הפוסט של שגרירות אוקראינה בישראל
הפוסט של שגרירות אוקראינה בישראל
(צילום מסך מתוך פייסבוק)
אתמול תקפה שגרירות אוקראינה את היחס לאזרחים שנמלטו מהמלחמה עם רוסיה - והאשימה את ישראל בהתעקשות על הגבלות לאזרחי אוקראינה בזמן שאין שום סנקציה נגד רוסיה. "מדיניות ההגירה המעודכנת אינה מכסה את האתגרים המרכזיים של פליטים לא-יהודים מאוקראינה", נכתב בחשבון הפייסבוק של השגרירות.
עוד צוין בפוסט כי "רוסיה מבצעת רצח עם והורגת אלפי אזרחים בזמן שממשלת ישראל בודקת את כל הפליטים עם מסרק דק. אנו מפצירים במי שקיבל את ההחלטה לבטל את מדיניות המכסות ואת המכשולים המלאכותיים האחרים כלפי נשים וילדים הנמלטים מאוקראינה שסועת המלחמה".

האוקראינים אף אמרו אתמול כי ישראל צריכה לאפשר לפליטים לעבוד בארץ באופן זמני, והוסיפו כי העבירו הצעה מפורטת בנושא לשרת הפנים איילת שקד. "אנו מקווים שממשלת ישראל, כאומה שחוותה את חיי הפליטים לאורך כל קיומה, תחבק את אלה שמצילים את חייהם וחיי ילדיהם ומחפשים מקלט זמני מפני זוועות מלחמה".
המחאות של השגרירות האוקראינית התרחשו למרות הריכוך המשמעותי במתווה הפליטים וניסיונות התיווך של ראש הממשלה נפתלי בנט להביא לסיום המלחמה.
4 צפייה בגלריה
יבגן קורנייצ'וק שגריר אוקראינה במסיבת עיתונאים
יבגן קורנייצ'וק שגריר אוקראינה במסיבת עיתונאים
שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק
(צילום: מוטי קמחי)
במקביל, המדינה הגישה היום לבג"ץ תגובה מתוקנת לעתירה שעוסקת בנושא כניסת הפליטים האוקראינים לתחומי ישראל. בדומה לתגובה הקודמת, מבקשת המדינה לדחות את העתירה. הנימוקים הם היעדר עילה להתערבות שיפוטית וטענה כי העותר הוא גוף ציבורי ולא פרטני.
בתגובת המדינה צוין כי "אין מדובר בסוגיה של פגיעה בזכות שכלל לא בוססה, אלא בסוגיית מדיניות של אזרחים זרים שאינם בעלי זיקה לישראל. הנושא קשור למדיניות חוץ ופנים שהיא בליבת שיקול הדעת של הגורמים המוסמכים בממשלה להם שם דבר נרחב בסוגיה".
4 צפייה בגלריה
ולדימיר זלנסקי
ולדימיר זלנסקי
נשיא אוקראינה זלנסקי. גם בכיכר הבימה
(צילום: AFP / Ukraine presidency)
בתוך כך, ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי נענה לבקשת שגרירות אוקראינה וארגון ידידי אוקראינה בישראל לקיים הקרנה פומבית של נאום נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי. הנאום יועבר בשידור חי ביום ראשון בשעה 18:00 בכיכר הבימה בעיר במקביל להעברתו בזום לחברי הכנסת.
לצורך הקרנת הנאום הוסב אולם ירושלים במשכן הכנסת לחדר מצב עמוס במחשבים, מסכים ואמצעים טכניים, שיכלול עשרות אנשי טכנולוגיה ושירות, שיסייעו לחברי וחברות הכנסת להתחבר לשיחת הווידאו, וינטרו את השידור באופן רציף כדי להבטיח את מהלכו התקין של השידור ללא הפרעות ותקלות.
בעקבות השיפוצים שנערכים במשכן, יו"ר הכנסת מיקי לוי יישא את דברי הפתיחה באולם הוועדה לפניות הציבור, שצמוד לחדר המצב, ואולם הוועדה יוסב לטובת שידור הנאום. לוי עצמו יצפה בנאום עם במאי השידור והצוות הטכני באמצעות מסך ענק ומערכת סאונד שיותקנו במיוחד. בתום נאומו של נשיא אוקראינה, יו"ר הכנסת ייפרד ממנו ויסמן את סוף האירוע.
הנאום יועבר בשידור חי בערוץ כנסת, עם אפשרות לתרגום סימולטני בעברית ובאוקראינית, וגם כשידור ללא תרגום. כמו כן, השידור יופץ לכלי תקשורת בארץ ובעולם באמצעות סיבים אופטיים, שידור לווייני וכן בשידור חי ביוטיוב.