מחבלים מארגון הטרור האיסלאמיסטי א-שבאב תקפו אתמול (חמישי) מלון סמוך לארמון הנשיאות במוגדישו, בירת סומליה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מפי גורמים ביטחוניים במדינה ומעדי ראייה שהיו במקום, שלא מסרו מידע על נפגעים.
א-שבאב לקח אחריות על מתקפת הטרור, שהחלה לטענתם בשעה 21:45 (שעון מקומי). קצין הביטחון במלון, אחמד דאהיר, סיפר כי "הם הרסו את החומה באמצעות חומרי נפץ, וגברים חמושים נכנסו לבניין בכוח". עדים סיפרו כי שמעו את המחבלים "יורים ללא הבחנה".
2 צפייה בגלריה
מתקפת טרור מלון ב מוגדישו סומליה פיגוע
מתקפת טרור מלון ב מוגדישו סומליה פיגוע
מתקפת טרור במוגדישו, לפני כשנתיים
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
מתקפת טרור מלון ב מוגדישו סומליה פיגוע
מתקפת טרור מלון ב מוגדישו סומליה פיגוע
(צילום: רויטרס)
חסן נור, ששהה במלון בזמן המתקפה ונמלט לאחר שטיפס על הריסות החומה, אמר לסוכנות הידיעות כי "אני לא יודע אם יש הרוגים, אבל במלון היו הרבה אנשים לפני הפיצוץ".
אתמול לפני הפיגוע דיווחה סוכנות הידיעות המקומית כי נשיא סומליה חסן שייח מחמוד כינס "פגישה אסטרטגית", במהלכה תכנן "השתלטות מחודשת על שטחים אבודים". התוכנית, שזכתה על פי הדיווח לתמיכת הצבא האמריקני, החלה באוגוסט 2023 - אך הוקפאה מאז.
"הנשיא שיבח את מאמציהם של הכוחות הסומליים, והדגיש את נחישות הממשלה למיגור הטרור", דיווחה הסוכנות.
ארגון הטרור א-שבאב, שמסונף לאל-קאעידה, מנסה במשך יותר מעשור להפיל את השלטון בסומליה - שנתמך על ידי הקהילה הבינלאומית. הארגון שולט באזורים גדולים במדינה האפריקנית, וכוחו מבוסס בעיקר באזורים הכפריים.
לפני כשנתיים הארגון לקח אחריות על מתקפה נוספת, בה נהרגו כ-20 בני אדם במלון "חיאת", שנחשב ליעד אהוב על פוליטיקאים ואישי ציבור בסומליה. אז הגיעו המחבלים למקום עם שתי מכוניות תופת, וכשנכנסו למלון פתחו באש ולקחו בני ערובה. רק אחרי יותר מ-30 שעות הסתיימה המתקפה.