אחרי שבוע של הפוגה ו-105 חטופים ששוחררו, מתוכם 81 ישראלים, הפסקת האש הגיעה הבוקר (ו') לסיומה. בשעות הבוקר המוקדמות כבר הופעלה התרעת צבע אדום בעוטף עזה, ודובר צה"ל הודיע כי הוא חידש את האש ברצועת עזה.
"חמאס הפר את ההסכם וירה לעבר שטח מדינת ישראל. צה״ל חידש את האש מול ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה", נאמר בהודעה.

הדד-ליין שנקבע להעברת רשימת משוחררים חדשה היה 7:00 בבוקר. בלילה הייתה מחלוקת קשה על הרשימה, וישראל הבהירה שאם לא יהיו עשרה חטופים חיים הלחימה תחודש. בחמאס ניסו "לעשות משחקים", אבל רשימה רלוונטית שאפשר לדון עליה לא הייתה.
לפני 6 בבוקר, לראשונה אחרי שבוע ועוד לפני שפגה הפסקת האש, נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות ובעוטף. כיפת ברזל יירטה רקטה, וכעבור כשעה שוב נשמעה אזעקה, בעקבות שיגורים נוספים.
1 צפייה בגלריה
ג'באליה ברצועת עזה
ג'באליה ברצועת עזה
תקיפה ברצועת עזה הבוקר
כל זאת הוביל להחלטה לחזור ללחימה. "חוזרים ללחימה בכל הכוח", אמר על כך גורם מדיני". למעשה, הדבר אומר שהפסקת האש קוצרה ביומיים כי בתיאוריה - לפי ההחלטה של הממשלה - היא הייתה יכולה להימשך עד שבת.
אתמול שוחררו שמונה חטופים נוספים: מייה שם (21), עמית סוסנה (40), עאישה אל-זיאדנה (17) ואחיה בלאל (18), נילי מרגלית (40), שני גורן (29), אילנה גריצ'בסקי (30) וספיר כהן (29).
לאחר הפעימה הזו, הילדים האחרונים שנותרו בשבי הם האחים כפיר ביבס (10 חודשים) ואריאל ביבס (4) שנחטפו יחד עם אימם שירי. אביהם ירדן נחטף בנפרד. חמאס טוען כי כפיר, אריאל ושירי אינם בין החיים, אך בישראל הבהירו כי אין לידיעה הזו אימות.