לאחר שפוטר/התפטר ממערך ההסברה הלאומי בתור דובר ממשלת ישראל בשפה האנגלית, אילון לוי הכריז על קמפיין גיוס המונים באתר JGive כדי לממן מיזם הסברה בינלאומי פרטי בהובלתו שיקדם פעילות הסברה עצמאית שלו ושל דוברים נוספים. בתוך 3 ימים לוי הצליח לגייס כ-272 אלף דולר שנתרמו על ידי 1,245 אנשים פרטיים.
1 צפייה בגלריה
צילום: מערך ההסברה הלאומי
צילום: מערך ההסברה הלאומי
אילון לוי
(צילום: מערך ההסברה הלאומי)
למיזם שהקים לוי קוראים "שיח ישראלי חדש". בסרטון שהעלה לחשבון ה-X שלו (עם 190 אלף עוקבים) אמר לוי: "אתה לא צריך להיות דובר כדי לדבר בעד ישראל. מאז ה-7 באוקטובר עבדתי עם אנשים נפלאים מתנדבים מאחורי הקלעים ועכשיו אנחנו מתקדמים עם יוזמת הדיפלומטיה הציבורית העצמאית כדי לספר את סיפורה של ישראל בעולם עוין. זה קרב שנוכל להילחם בו ביחד כעם באולפני טלויזיה, רדיו, ברשתות החברתיות ובוועידות. נדבר נגד השקרים והשנאה ונדבר על הזכות שלנו להחזיר החטופים הביתה ולשמור על ישראל בטוחה במשך דורות קדימה. אנו צריכים את העזרה שלכם. תוכלו לתמוך על ידי תרומה ולהשאיר הערה מה תרצו שנעשו. אני לא אפסיק להילחם למען ישראל. עם ישראל חי".
בהסבר שצירף לקמפיין גיוס ההמונים כתב לוי: "מאז ה-7 באוקטובר, צוות המתנדבים שלי ואני בנינו מכונת תקשורת פרו-ישראלית ייחודית. אנחנו מקורבים - בעלי קשרים הדוקים עם צה"ל וממשלת ישראל - אך פועלים באופן עצמאי. שינינו את פני ההסברה הישראלית אבל אנחנו צריכים את עזרתכם כדי להמשיך להילחם".

הושעה בגלל ציוץ על שר החוץ הבריטי

מטעם המיזם החדש נמסר, כי המטרה שלו לייצר הקשר ועובדות בזירת השיח העולמית הנוגעות למלחמת ה-7 באוקטובר, במטרה להרחיב את חלון הלגיטימציה של ישראל; לייצר שיח מישראל עם בעלי הברית והשותפים של ישראל בקרב יהדות התפוצות, במטרה להעניק להם הקשר ועובדות שיסייעו להם לקחת חלק במערכה החשובה; את זה אנחנו נעשה על ידי פודקסט ותדריכים מצולמים של אילון, סיורים בארץ לאישים חשובים, הפקת אירועים ומפגשים אינטרנטיים ופיזיים עם קהלים של משפיענים ובעלי ברית, פעילות מול עיתונות זרה, הפקת תוכן כתוב ומצולם לרשתות החברתיות ועוד.
עוד אומרים במיזם, כי יש צמא אדיר דווקא בקרב שותפיה של ישראל לתוכן איכותי, מאומת ומנוסח היטב, המציג את המציאות כפי שהיא: "אם אנחנו רוצים לנצח במאבק הלגיטימציה, ולהבטיח הן את נצחונה של ישראל במלחמה והן נצחון במלחמה נגד הנסיונות לערער על זכותנו לחיות פה, אנחנו מוכרחים לייצר את השיח הזה".
לוי הודיע בסוף החודש שעבר על סיום תפקידו באופן רשמי לאחר ש-3 שבועות קודם לכן הושעה בגלל שצייץ נגד שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון. הציוץ עורר מחאה חריפה מצד בריטניה, שדרשה הבהרה אם דבריו של לוי משקפים את עמדת ממשלת ישראל.

"לאחר למעלה מ-400 ראיונות תקשורת, תדרוכים, ומסיבות עיתונאים כדובר רשמי מטעם ממשלת ישראל מאז 7 באוקטובר, הגיעה העת לצאת לדרך עצמאית בהסברה עם הצוות שסייע לי מפרוץ המלחמה", כתב לוי בחשבונו ברשת X (טוויטר לשעבר). "אין לנו את הפריווילגיה להזניח את זירת הקרב. אמשיך להילחם על שמנו הטוב, בין אם כדובר רשמי ובין אם לא".
הציוץ נגד קמרון הוא לא הסיבה היחידה שהובילה להחלטה במערך ההסברה הלאומי להשעותו. בתקופה שבה כיהן בתפקיד היו שורה של תקריות, בהן האודישן שביצע לתוכנית רוקדים עם כוכבים זמן קצר לאחר תחילת המלחמה. בעבר פורסם ששרה נתניהו דרשה את הדחתו של לוי לאחר שנודע לה שהשתתף בהפגנות נגד הממשלה בתקופת המהפכה המשפטית.