1 צפייה בגלריה
האקר אילוסטרציה
האקר אילוסטרציה
נוכל שפועל דרך הטלפון, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
המשטרה עצרה אתמול שלושה גברים בשנות ה-30 לחייהם בחשד כי הונו באופן שיטתי לפחות כ-100 קשישים בגילאי 70 עד 95 וגנבו מהם במרמה לפחות 100 אלף שקל. חוקרי מפלג ההונאה במחוז ת"א חשפו הבוקר (יום ג') את הפרשה והסבירו איך החשודים הונו את קורבנותיהם באמצעות שימוש באפליקציות פייפל (PayPal) ואפל פיי (Apple Pay).
כך עבדה השיטה: אחד מהחשודים התקשר לקשיש על פי רשימה טלפונית שהייתה בידם ואמר לו שיש לו בעיה בהוראת קבע של בזק. קורבן התרמית העביר לנוכל את פרטי כרטיס האשראי שלו, ונאמר לו שמיד יקבל הודעת טקסט שבה יבקשו ממנו להקריא הקוד שקיבל. בכך הנוכלים מפעילים למעשה את הארנק הדיגיטלי של האפליקציה ומחייבים את קורבנותיהם בכספים.
ההונאה לא נעצרת בשלב הזה. הנוכלים מתקשרים אל הקשישים בשנית ומוסרים להם שיש בעיה עם כרטיס האשראי שלהם, ומבקשים מהם את הקוד הסודי שלהם. בנוסף, אומרים לקורבנות התרמית שיש צורך להעביר את כרטיס האשראי בצורה ידנית כדי להתגבר על התקלות. אותם קשישים, שלא הבינו מה הנוכלים רצו מהם, נעתרו לבקשתם ומסרו את הקוד הסודי.
לאחר מכן הנוכלים אמרו לקורבנות העבירה שישלחו לביתם שליח שייקח מהם את כרטיס האשראי, ולאחר שהשיגו את הכרטיס החלו "לחגוג" על חשבונם – ביצעו רכישות ואף משכו כספים.
במשטרה ביקשו להאריך את מעצרם של החשודים בעשרה ימים. שופטת השלום בתל אביב כריסטינה חילו-אסעד נעתרה חלקית והאריכה את מעצרם בשבוע. "קיים חשד סביר לביצוע העבירות על ידי החשודים", כתבה השופטת בהחלטתה. "ההיקף והתחכום שבו על פי החשד בוצעו העבירות, מקים עילת מעצר מסוג מסוכנות".