חיזבאללה שיגר הערב (שלישי) מטח רקטות לכיוון הגליל המערבי, שבעקבותיו הופעלו אזעקות בשורת יישובים - גם כאלה שבהם לא נשמעו אזעקות מאז חודש אוקטובר. ארגון הטרור הלבנוני טען כי שיגר עשרות רקטות אל מטה אוגדה 146. לא ידוע על נפגעים או על נזק. צפו בתיעוד דרמטי מהמטח.

רקטות תועדו מתפוצצות גם בכביש 89, בין מעלות לנהריה. נוסעים במכונית צילמו את הנפילות, ולא עזבו את הרכב כדי להשתטח על הרצפה או להיכנס לתעלה בשולי הכביש, בהתאם להנחיות. "וואו, אמאל'ה. מה זה? סע, סע מהר. נופלים דברים", נשמעות צעקות בסרטון. "מה זה היה? איזה גובה. סע מהר. הנה הנפילות, אני לא מאמינה, נפילות". מלבד נפילות, בשמי נהריה תועדו גם יירוטים.
בזמן המטח, ביקר הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי בגבול הצפון עם מפקד הפיקוד אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 146 תת-אלוף ישראל שומר ומפקדים נוספים - וגם פגש את חברי כיתת הכוננות של שתולה. הרמטכ"ל אמר כי "כל הכוחות יושבים כאן, לאתר אויב, לתקוף אותו. לא מחכים לשום דבר, אנחנו אומרים את הדבר הבא - חיזבאללה החליט בשבעה באוקטובר בערב שהוא מצטרף והוא צריך לשלם על זה מחיר גדול מאוד. ברור לנו לגמרי שאנחנו צריכים קודם כל את האויב לקחת, לעשות כאן מכשול חזק, איסוף חזק, כוחות שנמצאים כאן חזקים, כיתת כוננות מאוד חזקה וגם ביטחון שיש מרחב מוגן בבתים ביישובים".
לדברי הלוי, "נרצה להגיד לכם, אני גם חושב שאנחנו עושים את הצעדים הנכונים, שאין כאן חיזבאללה צמוד לגדר, לא צמוד ולא אחרי הצמוד, שאנשים חזרו לכאן, ואני חושב שאם אנחנו ננהג נכון, יחזרו לפה קודם כל בזכות הביטחון. להחזיר לפה את האנשים עם ביטחון ואיכות חיים, המדינה תדע להתאמץ".

4 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בדרום לבנון
תקיפות צה"ל בדרום לבנון
תקיפות צה"ל באל-מנסורי בדרום לבנון
(צילום: KAWNAT HAJU / AFP)
4 צפייה בגלריה
תקיפות צה" בג'יבשית
תקיפות צה" בג'יבשית
הרס בג'יבשית, אחרי תקיפת צה"ל
(צילום: MAHMOUD ZAYYAT / AFP)
4 צפייה בגלריה
תקיפות צה" בג'יבשית
תקיפות צה" בג'יבשית
(צילום: MAHMOUD ZAYYAT / AFP)
4 צפייה בגלריה
תקיפות צה" בג'יבשית
תקיפות צה" בג'יבשית
(צילום: MAHMOUD ZAYYAT / AFP)
חיזבאללה טען היום למתקפה שנייה מצידו - שכוונה לדברי ארגון הטרור לעבר מירון. בהודעה שפרסם חיזבאללה נטען כי ירה לשם טילי נ"ט בשעה 15:45, וכי הייתה פגיעה ב"ציוד ריגול וציוד טכני". לא דווח על נפגעים גם שם.
בשעות הצהריים הופעלה התרעה על חשד לחדירת כלי טיס בגליל העליון, ובעקבותיה בוצע יירוט. במקביל, המועצה המקומית דיווחה על ירי רקטות לשטחים פתוחים בין משגב עם למרגליות.
דקות לפני כן קיבל חיזבאללה אחריות על ירי לעבר "מוצב" בישראל, בשעה 15:18. מאז הבוקר טען ארגון הטרור לחמש מתקפות מצידו בגבול. רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווחה גם על תקיפות ארטילריה ישראליות בדרום לבנון, במרכבא ובמיס אל-ג'בל. ב"אל-מיאדין", שמזוהה עם חיזבאללה, דיווחו שהיו גם תקיפות בחולא. כלי תקשורת בלבנון דיווחו לאורך היום על פגיעות בבתים ועל כמה פצועים.

בשעות הבוקר שיגר חיזבאללה מטח גדול לעבר הגליל העליון. לטענת ארגון הטרור, היעד היה בסיס מירון - בתגובה לתקיפה הישראלית אתמול באזור בעלבכ בלבנון - כ-100 ק"מ מהגבול עם ישראל. בצה"ל אישרו כי חיזבאללה שיגר כ-35 רקטות במטח הזה - וכי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות צבאיות של הארגון באל-חניה, ג'בשית, בסריה ואל-מנסורי.
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום