גבר איטלקי שרצה לקבל תעודת מתחסן מבלי לקבל את הזריקה הגיע למתחם החיסונים בעיר ביאלה שבצפון-מערב איטליה עם זרוע מסיליקון שכיסתה את הזרוע האמיתית שלו.
2 צפייה בגלריה
קורונה חיסון מבצע חיסונים איטליה נאפולי
קורונה חיסון מבצע חיסונים איטליה נאפולי
גבר מתחסן בנאפולי, איטליה. ההגבלות על לא-מחוסנים הוקשחו לאחרונה
(צילום: EPA)
כלי תקשורת באיטליה דיווחו כי האחות במתחם החיסונים הבחינה בזרוע הסיליקון ודיווחה מיד למשטרה. "כשהפשטתי את השרוול שלו מצאתי עור דמוי גומי וקר, עם פיגמנט בהיר מדי", סיפרה האחות. היא הוסיפה שהגבר ניסה לגרום לה להעלים עין, אולם היא החליטה לדווח עליו.
"אם לא היינו מדברים על אירוע חמור מאוד, זה היה גובל בגיחוך", אמר נשיא מחוז פיימונטה, אלברט צ'יריו. הוא הוסיף שמדובר בפעולה "בלתי-מתקבלת על הדעת, לנוכח ההקרבה של הקהילה לאורך המגפה, בכל הקשור לחיי אדם, הכלכלה והחברה".
לפי הדיווחים באיטליה, הגבר הוא עובד מערכת הבריאות שהושעה מעבודתו מאחר שלא התחסן. איטליה חייבה את עובדי מערכת הבריאות להתחסן. העיתון האיטלקי "לה רפובליקה" דיווח כי לא מדובר במקרה הראשון שבו עלתה האפשרות להשתמש באיברים מדומים כדי להימנע מקבלת החיסון.
2 צפייה בגלריה
האחות סירבה להעלים עין. ארכיון
האחות סירבה להעלים עין. ארכיון
האחות סירבה להעלים עין. ארכיון
(צילום: EPA)
איטליה הקשיחה בחודשים האחרונים את ההגבלות על לא-מחוסנים. מאז אוגוסט נדרשים האיטלקים להציג תעודת "גרין פאס" שמוכיחה כי התחסנו, עברו בדיקה שלילית או החלימו מהנגיף. זאת, כדי להיכנס לתחנות רכבת, בתי קולנוע, מסעדות, בריכות שחייה ומכוני כושר.
איטליה החליטה ביום שני האחרון להקשיח עוד יותר את ההגבלות, וקבעה כי רק אנשים שהתחסנו או החלימו לאחרונה יוכלו לקבל את ה"גרין פאס". שיעור המתחסנים בשתי מנות לפחות באיטליה עומד על 73%, גבוה יותר מבגרמניה, אוסטריה, צרפת ובריטניה, אך נמוך מבספרד ובפורטוגל.