11 תלונות הצטברו עד כה נגד פרופ' אריה לוין, מנהל היחידה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים בבית החולים וולפסון, בחשד לשני מעשי אונס ותשעה מעשים מגונים. ארבע נשים צפויות להגיש תלונות נוספות. לפי המשטרה, שתיים מהמתלוננות היו קטינות בעת ביצוע העבירות. המשטרה ביקשה הבוקר (שלישי) להאריך את מעצרו בשמונה ימים, אך בית משפט השלום הסתפק בשישה ימים נוספים, עד 17 באוקטובר.
נציגת המשטרה טענה בדיון כי רוב המתלוננות היו מטופלות של הרופא החשוד. שתיים מהן תיארו בתלונתן כי הגיעו לטיפול אצל פרופ' לוין יחד עם אחד מילדיהם - וגם שם הוא פגע בהן מינית לכאורה. ביום ראשון האחרון ערכה המשטרה עימות בין פרופ' לוין לבין שתיים מהמתלוננות. ביום שני הוא נחקר פעם נוספת.
השופטת קריסטינה חילי אמרה במהלך הדיון: "התמונה המשתקפת היא שהתלונות על מעשיו של החשד ממשיכות לזלוג לפתח היחידה החוקרת, והיא ביצעה פעולות חקירה רבות מאז המעצר הקודם, לרבות שתי עדויות. יש ארבע מתלוננות נוספות שיגיעו לתת עדות.
"מבלי להרחיב יתר על המידה, מאחר ומדובר במתלוננות שחלקן טרם עומתו עם החשוד וחשדות שבחלקן על היחידה להטיח בחשוד, אציין גם היום כמו בדיון הקודם כי המעשים המיוחסים אינם מסתכמים במעשים שעשוייה להיות לגביהם מחלוקת אם מדובר בטיפול רפואי או לאו. אלא מתפרסים על אקטים נוספים שיש בהם לכדי מעשים מגונים".
"עיינתי גם בעימותים נוספים", הוסיפה השופטת. "על כך יש להוסיף כי שתיים מבין המתלוננות אינן מטופלות אלא אימהות או בנות משפחה של מטופלים שלגבי אחת מהן מיוחסת לחשוד עבירת אונס, והוא מסר התייחסות במהלך העימות לחשד זה. ככלל החשוד קושר עצמו למעשים או לחלקם, אך טוען להדדיות בקשר, ועל היחידה החוקרת לבחון טענה זו. לעת הזו עולה חשד סביר לביצוע המעשים על-ידי החשוד. אשר לעימות עם הקטינה - החשוד מסר גם ביחד לזה גרסא, הכחיש את האונס אך קשר עצמו לבדיקה. הסנגור טוען שיש מחלוקת אם מדובר בבדיקה תקינה או לאו".
1 צפייה בגלריה
אריה לוין בהארכת מעצר
אריה לוין בהארכת מעצר
פרופ' אריה לוין
(צילום: מוטי קמחי )
פרקליטו של פרופ' אריה לוין, עו"ד ליאור אפשטיין, אמר: "הפן הרפואי מורכב ומסובך ומחייב הסבר. פרופ' לוין נחוש לפרט את ההסבר המקצועי לגבי הפעולות הללו. אם מנסים ללמוד רפואה באולם המעצרים דרך דו"חות סודיים על-ידי משטרה שמבררת את האירועים בדיעבד, נדמה לי שהמקצוע הזה דורש מעט יותר".
ביום חמישי האריכה השופטת קריסטיה חילו את מעצרו של פרופ' לוין עד היום. הוא חשוד בבעילת קטינה מתחת לגיל 14, בעילה שלא בהסכמה ומעשה מגונה. אחת מהמתלוננות נגדו תיארה אירוע שהתרחש בשנה וחצי האחרונות.
בדיון הראשון אמר נציג המשטרה אמר כי מדובר בפרשה שנחקרת כבר חודשיים וחצי. בתחילת השבוע הפכה החקירה לגלויה וכרגע בתיק יש כמה מתלוננות נגד הרופא, שתיים מהן היו בעת המעשים קטינות. התלונה האחרונה מהן הוגשה ב-2014. השופטת דנה אמיר כי "קיים חשד סביר" נגד הרופא החשוד - ולכן האריכה את מעצרו בפעם הראשונה.
במשטרה אמרו כי הרופא הבכיר ביצע את המיוחס לו לאורך שנים במסווה של אבחון וטיפול רפואי. החקירה נגד פרופ' לוין נפתחה עם קבלת תלונות במשטרה לצד איתור ואיסוף עדויות מכמה נשים נוספות, שמהן עלה החשד כי החשוד ביצע בהן עבירות מין שונות בבית החולים ובקליניקה פרטית, תוך הצגת "המגע" כהליך אבחון וטיפול לכאורה נדרש.