צה"ל התיר לפרסם בצהריים (שלישי) כי לוחם השריון סמל-ראשון איתי חן מנתניה, שנחטף לרצועת עזה, נפל בקרב ב-7 באוקטובר - וגופתו מוחזקת ברצועת עזה. הרב הצבאי הראשי קבע את מותו לאחר בחינת הממצאים ועל בסיס מידע מהימן שהגיע לצה"ל. "שעון החול נותר בלי חול", הגיב אביו רובי חן.

משפחתו החליטה כי רק לאחר חזרת גופתו תתקיים הלוויה ושבעה. חן, שהיה בן 19 בנופלו, הוא אזרח אמריקני. "בצער רב, אתמול הצבא הראה לנו ממצאים מודיעיניים חדשים שמאשר את הגרוע מכל", אמרו במשפחתו של חן. "תודה לכולם על התמיכה והחיבוק האין-סופי".
עוד נמסר ממשפחת הלוחם: "אנו קוראים לראש ממשלת ישראל למלא את חובתו המוסרית, הערכית והיהודית ולהחזיר את בננו לקבורה כגיבור כפי שהוא ראוי לה. נמשיך להוביל ולקחת חלק במאבק להחזרת כל 134 החטופים, החטופות שלא חזרו. תודה לכל מי שתמך וליווה אותנו ב-158 ימים קשים מנשוא. כיום, בכאב רב, הצטרפנו למשפחת הקורבנות של 7.10, ולא נעצור עד שכל החטופים ישובו לחיק משפחותיהם".
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם הודעה בעקבות נפילתו של חן. "ליבנו כבד, ג'יל ואני שבורי לב לגלות שאיתי חן האמריקני נהרג על-ידי חמאס במהלך מתקפת הטרור האכזרית שלו ב-7 באוקטובר", ציין הנשיא ביידן בהודעתו. "בדצמבר, אביו ואחיו של איתי הצטרפו אליי לבית הלבן, כדי לחלוק את הייסורים וחוסר הוודאות שעימם התמודדו כשהתפללו לשובו בשלום של יקירם. אף אחד לא צריך לסבול אפילו יום אחד ממה שהוא עבר".
ביידן ציין עוד: "בסוף פגישתנו נתנו לי חנוכייה - תזכורת חגיגית שהאור תמיד יפזר את החושך, והרע לא ינצח. היום, כשאנחנו מצטרפים להוריו, אחיו ומשפחתו של איתי באבל על האובדן הטרגי הזה, אנחנו שומרים את התזכורת הזו קרוב לליבנו. אני מאשר מחדש את התחייבותי לכל משפחותיהם של אלה שעדיין מוחזקים כבני ערובה: אנחנו איתכם. לעולם לא נפסיק לעבוד כדי להביא את יקיריכם הביתה".
ישראלה שטטלר, המחנכת של חן בתיכון אורט גוטמן בנתניה, סיפרה: "איתי היה תלמיד למופת, הציב לעצמו מטרה לעלות חזרה ל-5 יחידות במתמטיקה והצליח בענק. הוא היה בחור מוביל וחייכן, שהיה פעיל מאוד לאורך שנות הלימודים עם המש"צים, מבחינתו זה היה הדבר וכל בית ספר אורט בנתניה הכיר אותו משם. הצבא היה מטרה חשובה בשבילו והוא התעקש להתגייס לקרבי ולעשות הכי טוב שיכול, בכל התקופה שהיה מוגדר חטוף קיווינו שהוא יחזור, והמוות שלו כואב ועצוב מאוד".
גם השר אופיר אקוניס ספד לחן. "הלב שלי שבור לרסיסים", אמר אקוניס. "בחודשים האחרונים נוצר ביני לבין חגית ורובי חן, הוריו של הילד המתוק והמקסים, קשר עמוק. איתי נולד יום אחד אחרי בני, יוני, ב-2 בפברואר 2004. מבלי שהכרתי, הרגשתי קרבה עמוקה אליו. אני שולח את תנחומיי לכל המשפחה היפה והטובה - ובוכה איתם".

חן, שציין בחודש שעבר יום הולדת 20 בשבי החמאס, נחטף מנחל עוז. ב-29 בפברואר, במסגרת הצעדה שיצאה מהעוטף לירושלים בהשתתפות בני משפחותיהם של חטופים, סיפר ליאור חן בן התשע וחצי, בן דודו של החייל: "אני משתתף בצעדה כי בן הדוד שלי שבוי בעזה כבר 146 ימים. הוא היה בטנק ונלחם, וחטפו אותו. אני אעשה הכול בשביל איתי, אני הולך לצעוד עד לירושלים".
ככל הידוע, 34 מתוך 134 חטופים אינם בין החיים. דודותיו של חן הפגינו בינואר האחרון ליד בית משפחת נתניהו בקיסריה, ואמרו אז: "חייבים לשחרר אותם. יש עסקה על השולחן. תחזירו את החטופים הביתה בחיים, וגם את החללים".
לפני כחודש אמר האב רובי חן: "אין בין החטופים בן של ראש ממשלה, בת של שר בכיר או אבא של שגריר. אלו אנשים פשוטים שמופקרים. אנחנו יודעים שדרישות החמאס מוגזמות, אבל זו רק התחלה, ואי אפשר לעשות משא ומתן בטלפתיה. השיקול היחידי שצריך לעמוד נגד עיניכם הוא להציל את חיי החטופים - המחדל של 7 באוקטובר היה במשמרת שלכם, אנחנו צריכים מנהיגות ערכית שיודעת שצריך להחזיר אותם חזרה".
ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "תושבי העיר נתניה המומים, מזועזעים ומתקשים לקבל את ההודעה על הירצחו של בן העיר, איתי חן היקר. כולנו מאמצים לליבנו את האבא רובי, את האמא חגית, את האח, את הסבא ואת כל בני משפחת חן היקרים.
"כל כך רצינו שאיתי שלנו יחזור הביתה בשלום. כל כך רציתי לזכות לענוד לו את הדסקית שאבא רובי ענד לי תוך בקשה שלא אסיר אותה עד לשובו של איתי אלינו הביתה בשלום. כמה קיווינו, כמה ייחלנו, כמה התפללנו, כמה ביקשנו. לצערנו, היום קיבלנו את הבשורה המרה על הירצחו של הבחור המוכשר, המדהים ויפה התואר איתי שתושבי נתניה לא ישכחו לעולם".
בהכנת הכתבה השתתף איתמר אייכנר