2 צפייה בגלריה
תוצאות הפריימריז בעבודה
תוצאות הפריימריז בעבודה
המקום הראשון - והמקום הראשון בפריימריז. מיכאלי ולזימי
(צילום: מוטי קמחי)
ח"כ נעמה לזימי, שנבחרה אתמול (שלישי) במקום הראשון בפריימריז ותהיה במקום השני ברשימה אחרי יו"ר המפלגה מרב מיכאלי, זינקה שמונה מקומות ביחס לבחירות המקדימות הקודמות בעבודה. לכנסת ה-24 נכנסה לזימי במסגרת החוק הנורבגי, והיא החליפה את עמר בר-לב, השר לביטחון פנים, שאתמול הגיע בפריימריז למקום התשיעי ברשימת העבודה.
בריאיון ל-ynet, הסבירה לזימי את ההישג המפתיע בחיבור שלה לדור הצעיר. "לאורך כל השנה הבאתי פן של עשייה ומחויבות אידיאולוגית לערכי מפלגת העבודה. לשינוי שצריך לעשות במציאות החיים שלנו, לאנשים שסובלים מיוקר המחייה. דיברתי לצעירים וצעירות. הבאתי תמהיל של עיסוק בסוגיות ליבה שלא עסקו בהן הרבה זמן", אמרה הח"כית, שנחשבה מועמדת די-אנונימית עד אתמול. "הציבור הצביע עבור עשייה בסוף. היה גל גדול של צעירים שהתפקדו בשבילי. פקדנו כאלף צעירים חדשים. היה רצון של ציבורים להצביע למה שאני מביאה. חציתי מחנות גיאוגרפיים".
"לא האמנתי שאגיע למקום הראשון. לא כיוונתי אליו, אבל זה נתן לי גאווה גדולה שכדאי לעבוד קשה וגם רואים את זה", הוסיפה לזימי. "נכון שאני לא פותחת בכל יום מהדורות, אבל הציבור שלנו מכיר ועוקב ורואה מי שעובדים בשבילו יום-יום בוועדות ובכנסת".

2 צפייה בגלריה
תוצאות הפריימריז בעבודה
תוצאות הפריימריז בעבודה
(צילום: מוטי קמחי)

לזימי, שגדלה במגדל העמק, היא דור שני לאנשי מפלגת העבודה. "אני לא חושבת שזה ניצחון לפריפריה כמו שזה ניצחון של ציבור מפלגת העבודה שמצביע למי שמייצג את הערכים שלו. זה בעיניי מה שהביא אותי למקום הראשון. אני גאה מאוד להיות זו שהייתה ילדה שגדלה בסניף העבודה במגדל העמק והפכה להיות המקום הראשון בפריימריז", היא אמרה.
על דחיקתם של השרים עמר בר-לב ונחמן שי אמרה חברת הכנסת לזימי כי "אין ספק שלעשות פריימריז כשאתה שר זה מאוד קשה. זה תובעני מאוד ומקשה על המרוץ הזה. הם היו במשרד שלהם ועבדו ויכול להיות שזה הפריע. לא הייתה דחיקה, היה פה קמפיין שהיו בו מועמדים נוכחים והיו מועמדים שפחות נוכחים. המטרה שלנו היא שכולם ייכנסו לכנסת - וזה אפשרי".
לזימי ציינה כי מפלגת העבודה לא תתאחד עם מרצ. "בסופו של דבר ראינו שהחיבור הזה מקטין כוח. האינטרס הוא שבתוך המחנה יהיה שמאל ציוני חזק, בועט וחשוב. מפלגת העבודה שואפת להיות מפלגת שלטון", אמרה. "היא לא צריכה להתחבר למפלגות אחרות. ראינו שזה לא טוב. אנחנו עוד נגדל ונצמח. אין מקום לחיבור הזה. אם מרצ יבינו בעצמם שהם יכולים לעבור את אחוז החסימה – זה יהיה מצוין".
לזימי, יחד עם גלעד קריב ויאיר (יא-יא) פינק, זכתה לתמיכתה של יו"ר העבודה לשעבר שלי יחימוביץ'. לשאלה אם הקימה יחד איתם את סיעת "שלי יחימוביץ'" במפלגה, השיבה: "שלי הביעה הערכתה לחברי כנסת שמייצגים את מה שהיא מאמינה בו. אני מודה לה על זה וזה כבוד הוא לי ששלי הביעה בי תמיכה בפריימריז. אבל שלי אמרה חד משמעית: היא עושה את זה מתוך כבוד והערכה. ולכן כל הספין הזה כבר תם זמנו ברגע שהפריימריז הסתיימו. אני רוצה רק להודות לה על זה. אבל אנחנו מיושרים עם מרב מיכאלי באופן מלא. אני גאה להיות במפלגה שמרב היא היו"ר שלה".
להערכתה של לזימי, מפלגת העבודה תקבל מספר דו-ספרתי של מנדטים בבחירות הקרובות. "נוכח המציאות הכלכלית בישראל והיעדר הביטחון האישי, רק מפלגת העבודה מציעה אלטרנטיבה לקיים. לדיור, למצוקת הזוגות הצעירים, יוקר המחיה, לאדם העובד", היא אמרה. "לכל הדברים האלה אנחנו היינו הקול בכנסת. זה הקמפיין שיזניק אותנו למעלה. אני משאירה את זה למרב".
פורסם לראשונה: 23:34, 09.08.22